Kad 1537.gadā tik ilgi gaidītais koncils likās jau pienācis, Luteram viņa kūrfirsts pieprasīja nosaukt ticības rakstus, uz kuriem viņš pastāvētu ne tikai koncilā, bet arī... Lasīt tālāk
Hermanis Zasse
Kristīgās domas, dogmas kā arī teoloģijas vēsturē nav bijis lielāka pavērsiena kā reformācija.... Lasīt tālāk
Ja Altāra Sakraments ir Evaņģēlijs, tad kļūst skaidrs, ka baznīca bez tā nevarēja eksistēt, ka tāpēc tam apustuļu laikos, senbaznīcă un viduslaikos, kā arī luterismā... Lasīt tālāk
Ja arī problēma “vārds un sakraments” ir ļoti veca, kā teoloģisks jautājums, kas prasa teoloģisku atbildi, tas eksistē kopš Augustīna. Šeit, līdzīgi kā citās teoloģiskās... Lasīt tālāk
Kā luteriskajiem teologiem mums ir jāseko savā teoloģiskajā domāšanā, kā arī pamācībās un sludināšanā Augsburgas ticības apliecībai un nekad nav jābalstās uz kādu vispārēju mācību... Lasīt tālāk
Augustīns mantojumā visām Rietumu baznīcām ir atstājis vēl vienu grūtu jautājumu: sakramentu viņš definēja kā kādas svētas “lietas” “zīmi”. Ir jāsaprot, ka arī tā ir... Lasīt tālāk
Kāpēc jautājums par Dieva klātbūtni Luteram bija tūliņ nākamais pēc Evaņģēlija? Tā Kunga klātbūtne ir visos žēlastības līdzekļos. Viņš nāk pie mums Evaņģēlija sludināšanā, Kristībā,... Lasīt tālāk
Ja reiz communicatio in sacris un excommunicatio haereticorum ir nesaraujami saistītas kā divi vienas un tās pašas lietas aspekti – skatīt herēžu nosodījumu, kurš seko... Lasīt tālāk
Ja mēs, konfesionālie luterāņi, stingri turamies pie vecā principa, ka baznīcu vienība ir altāra vienība un ka kopēja Vakarēdiena svinēšana var būt tikai tur, kur... Lasīt tālāk
Kas izriet no sacītā par apustuliskās sukcesijas problēmu šodien? Daudz ko šīs vēstules ietvaros ir iespējams pateikt tikai ieskicējot.... Lasīt tālāk