Cilvēce zem Dieva likuma
Vecās Derības augstais priesteris bija Jēzus prototips. Jaunajā Derībā tas īpaši izskaidrots Vēstulē ebrejiem, kur Jēzus ir parādīts gan kā augstais priesteris, gan kā upurjērs. Viņš pats iegāja pie Dieva. (Ebr.9:11-12)
Lai saprastu Jēzus – augstā priestera misiju, mums jāsāk ar Bībeles mācību par Dieva svētumu un Bauslības likumu. Viss Dieva Vārds ir Bauslība (likums) un Evaņģēlijs (Labā Vēsts). Bauslība ir Dieva Vārds, kas runā par Dieva prasībām pret mums, kas mūs tiesā un nosoda Evaņģēlijs ir Dieva Vārds, kas runā vienīgi par Dieva žēlastību Jēzū Kristū un sola mums grēku piedošanu Kristus dēļ.
Svētais Dievs, kas necieš grēku, Bauslībā ir mums atklājis savu gribu. Var teikt, ka Bauslība mūs saista divējādā veidā.
Pirmkārt, Bauslība no mums prasa svētu dzīvi —jā, bezgrēcīgu dzīvi, jo Bauslības pēdējā konsekvence ir bezgrēcības pilna. “Topiet svēti, tāpēc ka Es, tas Kungs, jūsu Dievs, esmu svēts!” (3.Moz.19:2)
Nepietiek, ka mēs rīkojamies tik labi, cik varam, un ceram, ka Dievs uz mūsu kļūmēm “skatīsies caur pirkstiem”. “Jo, kas visu Bauslību pildītu, bet grēkotu pret vienu bausli, tas ir noziedzies pret visiem.” (Jēk.2:10)
Otrkārt, Bauslība mūs notiesā izciest sodu, lai mēs varētu izpirkt izdarīto ļaunumu.
Tāpēc mūsu stāvoklis faktiski ir bezcerīgs, jo Bībele un cilvēces pieredze rāda, ka neviens nav bijis spējīgs piepildīt Bauslības prasības. Ari izciešot sodu, mums nav nekādu cerību vērst nodarīto ļaunumu par labu. Mūs sagaida mūžīgais sods. Taču Jēzus ir nācis, lai mums palīdzētu. Viņš ir kļuvis par “starpnieku starp Dievu un cilvēkiem”. (1.Tim.2:5)
Viņš varēja tāds būt tādēļ, ka Jēzus bija Dievs un Viņa darbam bija mūžīga vērtība mūsu garīgajai labklājībai.
Bībelē Jēzus tika saukts par “otro Ādamu” (1.Kor.15:45), tāpēc ka Jēzum tāpat kā Ādamam ir centrāla vieta cilvēces vēsturē.
Par Ādamu ir teikts: “.. kā viena cilvēka vainas dēļ pasaulē ienācis grēks un ar grēku nāve, un tādā kārtā visu cilvēku dzīvē ienākusi nāve, jo visi ir grēkojuši.” (Rom.5:12) Šī Bībeles vieta ir ļoti svarīga. Dieva Vārds saka, ka mēs visi bijām vienoti Ādamā. Viņš bija mūsu pārstāvis. Kad Ādams tika kārdināts, mēs visi tikām kārdināti un pārbaudīti. Tāds bija Dieva skatījums. Visi ir grēkojuši. Šī doma vijas cauri visai Bībelei: kad mūsu pārstāvis rīkojas, šajā rīcībā esam iesaistīti arī mēs.
Bet par otro Ādamu ir teikts: “Tā kā viens ir miris par visiem, tātad visi ir miruši” (2.Kor.5:15) Tas nozīmē, ka Dieva acīs mēs visi bijām vienoti Jēzū; tāpēc to, ko izdarīja Viņš, darījām mēs visi. Kad Jēzus bija pabeidzis savu salīdzināšanas darbu, mēs visi bijām salīdzināti un taisni Dieva acis. Tāds bija Dieva skatījums!
Ieskaties