Nepadoties grēkam bez cīņas!
“Bet, ja Gars jūs vada, tad jūs vairs neesat padoti bauslībai. Bet zināmi ir miesas darbi: tie ir netiklība, nešķīstība, izlaidība, elku kalpība, buršana, ienaids, strīdi, nenovīdība, dusmas, ķildas, šķelšanās, ķecerība, skaudība, dzeršana, dzīrošana un tamlīdzīgas lietas, par kurām es iepriekš saku, kā jau esmu senāk sacījis: tie, kas tādas lietas dara, nemantos Dieva valstību. Bet Gara auglis ir: mīlestība, prieks, miers, pacietība, laipnība, labprātība, uzticamība, lēnprātība, atturība. Pret tādām lietām nav bauslības. Bet tie, kas Kristum pieder, ir savu miesu krustā situši līdz ar kaislībām un iekārošanām.” (Gal.5:18-24)
Ar šiem vārdiem svētais Pāvils parāda mums kristiešu miesas un gara cīņas rezultātu. Viņš iesāk ar šo: “Bet, ja Gars jūs vada, tad jūs vairs neesat padoti bauslībai .. Bet tie, kas Kristum pieder, ir savu miesu krustā situši līdz ar kaislībām un iekārošanām.” (Gal.5:18, 24) Šajā cīņā gars ir spēcīgākais un miesa ir vājākā no pretiniekiem. Tādējādi pār kristīgu cilvēku valda gars, nevis miesa. Gars izmanto scepteri un attālina visas miesas vēlmes, lai tās būtu tālu prom. Šīs vēlmes var pastāvīgi sacelties pret gara valdību, bet gars tās katru dienu uzvar, saņem gūstā un pienaglo pie krusta.
Ticīgs kristietis šajā kaujā bieži vien iegūst daudz brūču. Viņš var pat noasiņojošs gulēt uz zemes, grēka samīdīts. Tomēr viņa cīņas iznākums vienmēr ir uzvara pār miesu, pasauli un velnu. Tāpēc Pāvils turpina mūsu tekstā: “Bet zināmi ir miesas darbi: tie ir netiklība, nešķīstība, izlaidība, elku kalpība, buršana, ienaids, strīdi, nenovīdība, dusmas, ķildas, šķelšanās, ķecerība, skaudība, dzeršana, dzīrošana un tamlīdzīgas lietas, par kurām es iepriekš saku, kā jau esmu senāk sacījis: tie, kas tādas lietas dara, nemantos Dieva valstību.” (Gal.5:19-21)
Šeit mēs redzam, ka, lai gan kristieši ir un paliek grēcinieki, ir noteikti acīmredzami miesas darbi, kas ved uz nāvi. Tas, kurš dara šādus grēkus, nevar būt kristietis un atrasties žēlastības stāvoklī. Ja kāds bez cīņas, bez pretošanās ļauj sevi vadīt kādam no apustuļa nosauktajiem grēkiem, viņa iekšienē nenotiek miesas un gara cīņa un viņš nav īsts kristietis. Viņš var gan iedomāties, ka ir iesaistīts šai cīņā, tomēr konflikts ir tikai viņa iztēles auglis vai arī saprāta un miesas cīņa pret miesu, un tā iznākums ir droša sakāve. Tad, kad šāds cilvēks krīt šajos grēkos, tie valda pār viņu, un viņš kļūst par viņu pavalstnieku un vergu. Viņa cīņas beigas ir laicīgs gūsts uz zemes un mūžīgs gūsts pēc tam, jo, kā Pāvils paziņo: “Tie, kas tādas lietas dara, nemantos Dieva valstību” (Gal.5:21)
Tomēr viņš steidzas piebilst: “Bet Gara auglis ir: mīlestība, prieks, miers, pacietība, laipnība, labprātība, uzticamība, lēnprātība, atturība. Pret tādām lietām nav bauslības. ” (Gal.5:22-23) Šeit mēs redzam, ka miesas un gara kaujā, kurā atrodas īstie kristieši, viņi ne tikai uzvar grēkus, bet arī iegūst visādu veidu vērtīgus tikumus kā šīs cīņas laupījumu. Jo ilgāk viņi cīnās, jo visaptverošāka, mierinošāka un nenogurstošāka kļūst viņu mīlestība. Viņu prieks kļūst tīrāks, viņu iekšējais miers kļūst noturīgāks, viņu pacietība kļūst stiprāka, viņu laipnība un draudzība kļūst patiesāka, viņu labestība kļūst bagātāka, viņu ticība un uzticība kļūst stingrāka, viņu maigums kļūst neuzvaramāks un viņu pašsavaldīšanās kļūst nevainojamāka.
Īsāk sakot, miesas un gara cīņas – kad šī cīņa ir patiesa cīņa, nevis iedomas – beigas ir svētdarīšanas virzība uz priekšu. Šī iegūtā svētdarīšana ir tik tālu no pilnīgas, cik pilnīga ir gara uzvara pār miesu. Tā vietā katram kristietim kopā ar Pāvilu ir jāatzīst: “Nevis, ka es to jau būtu saņēmis vai jau būtu pilnīgs.” (Fil.3:12) Tomēr, ja šī cīņa patiešām norisinās, cīnītājam ir jāspēj patiesi piebilst, kā to dara Pāvils: “Bet es dzenos, lai to satvertu, tāpat kā arī mani satvēris Kristus Jēzus.” (Fil.3:12) Apustulis noslēdz mūsu tekstu ar vārdiem: “Bet tie, kas Kristum pieder, ir savu miesu krustā situši līdz ar kaislībām un iekārošanām” (Gal.5:24)
Ak, lai Dievs dod, ka mēs visi kļūtu un paliktu kā īsti cīnītāji pret miesu un grēku. Lai Jēzus Kristus, mūsu uzvaras mūžīgais Princis, palīdz mums visiem, jo Viņš jau ir uzvarējis nāvi mūsu labā.
Ieskaties