Ieskaties

3 komentāri par “Svētais Gars luteriskajā liturģijā

  1. Vērtīgs raksts.Man bija interesanti, jo arī esmu saskārusies ar ievadā minētajiem līdzīgiem jautājumiem.

  2. redz cik interesanti.to vajag pastāstīt daudziem luterāņiem,kuri paši nemaz nezin,ka viņu dievkalpojumos ir šāds ”akcents” uz Svēto Garu.es ar nemaz nenojautu,ka tajos grūti satveramajos(dēļ pasniegšanas formas)liturģiskajos tekstos šādi postulāti ietverti.

  3. Jenoc, liturģijas forma, lai gan pamatā ir līdzīga, tomēr ir atšķirīga katrā luterāņu draudzē. Ļooooti daudz, kas ir atkarīgs no mācītāja. Ja tev ir tāds mācītājs, kurš to visu izdara ķeksīša pēc, kā rūpnīcas konveijerā, pavirši pārskrienot liturģijai pāri, tad nav arī brīnums, ka tā garīgā puse, tas dziļais saturs paliek aiz kadra.

    Pareizi pasniegta un iepriekš izskaidrota liturģija izraisa pavisam citu efektu, nekā tad, ja tā tiek izdarīta formāli. Ja tu to neizproti, vai Dievkalpojumā guli, esi neuzmanīgs, vai arī mācītājs ir pavrišs un virspusējs, tad loģiski, ka tev to būtību būs grūti satvert. Bet tam vairs nav nekāda sakara ar liturģijas formu. Tāpat arī harizmātiskajās draudzēs var pateikt, ka noteiktas frāzes, uzvedības modeļi izveidojušies kā sava veida harizmātu liturģija – automātiski no galvas iemācīti, ieslēdz Svēto Garu kaut kādos noteiktos rāmjos. Bet bībele rakstīts, ka lai viss notiek kārtīgi un pieklājīgi, neivs haotiski, bez struktūras, jo Dievs ir kārtības Dievs.

    Ja nonāksi tādā luterāņu draudzē, kur to lietu (liturģiju) ņem pavisam nopietni, tad pamanīsi, kā Svētais Gars darbojas caur vārdu un sakramentiem

Atbildēt