Ieskaties

6 komentāri par “Interesanti skaitļi par kristietību

  1. Nez kāpēc tā it kā viskristīgākā ir arī vissātaniskākā?

  2. Vairāk nekā tūkstoš gadus derēja!

    Tagad nepilnus simts vairs neder?

    T.s.”mūsdienu cilvēka” lepnības fenomens kristīgā izpildījumā.

  3. Principā, būtiskākās problēmas ar x-tīgo baznīcu uzskatāmi sākās (jau 300+ gadus pēc Jēzus), līdz ar Konstantīna labās gribas izpausmi, aizliedzot visas citas reliģijas un piešķirot kristietībai vienīgās oficiālās reliģijas statusu valstī.

    Ja pirms tam baznīcēniem vietumis arī bija sava veida problēmas mācības jomā, tad pārliekot t.s. jaunās mīklas pikuci vecajā arbā, tas neglābjami tika vecā ierauga samaitāts (jeb no otras puses skatoties, viss daudz maz vienmērīgi-pareizā veidā saraudzēts)

    Zināms, ne visi iesaistījās šinī labi-domātajā avantūrā; Skaidrs, ka arī tajā laikā bija šķeltnieki, kuri nošķīrās no šādām ārēji svētām (un tomēr būtībā bezdievīgām) sadraudzībām. Tie muka prom, dzīvoja alās un gudrību meklēja Rakstos nevis cilvēku tradīcijās.

    ehh.. luteranis, kam es tev to stāstu?
    vai tevi kas patiesi interesē?

  4. Eh, šito baznīcvēstures versiju parasti bīda protestantisma radikālais gals un, vēl radikālāk, Jehovas liecinieki.

    Bet, patiesībā, problēmas baznīcā sākās jau ar tās nodibināšanos
    (kā par to liecina apustuļa Pāvila vēstules) un beigsies ar brīdi,

    kad baznīca vairs nebūs nepieciešama, vai ne.

  5. kāpēc ceļš ir šaurs (kā stāv rakstīts Mt. 7:14 ) un maz ir kas to staigā?
    – – –
    lai nošķirtu skaidro mācību no maldiem ir vajadzīgs tik maz (un tomēr to neiespējams iegūt saviem spēkiem), proti pareiza (pestījošā) ticība.
    – – –
    Es nerunāju par Baznīcas iekšējām problēmām (proti par to, ka nav neviena taisna; ka ticīgie arvien krituši, krīt un kritīs grēkos līdz pat pastarai dienai, un ka Baznīcas robeža iet cauri tavai sirdij; kur vecais cilvēks tevī cīnās par eksistences tiesībām ar jauno… utml).

    Es runāju par baznīcas statusa maiņu pasaulē, kad pēkšņi (kādā ‘brīnumainā’ kārtā) tā no “pasaulē vajātās” kļuva par “pasaules vadošo”.
    – – –
    Manis pēc vari pieskaitīt mani Jehoviešiem, 7tās dienas adventiņiem, galēji radikāliem protestantiem vai pat apvainot par teroristisku kristieti… Ja reiz esi stabils platā ‘drošās reliģijas’ ceļa gājējs… tiešām, kas tev ar mani var būt kopīgs?

    Tomēr tādam, kas sevi sauc par kristieti, muļķīgi ir izlikties, ka vella nav, tad jau arī Jēzus netika sātana kārdināts (Mt.4:9). Būtisks jautājums (arī teorētiskam) kristietim ir: vai es esmu Jēzus māceklis / sekotājs.

    Redzi, es nebūt nevēršos pret kristietību kā tādu, es priecājos par katru vietu kur Dievu piesauc un Bībeli lieto (jo tur iespējams evaņģēlija gaismai atspīdēt pat par spīti nepareizai mācībai un aplamai sludināšanai). Un es nebūt nepriecājos par tiem, kas sātana kārdinājumus pieņēmuši iet pazušanā (un vēl citus drošina nākt līdzi bezdibenī). Ja es izsmeju kādu, tad ne jau aiz ļauna prieka, ka esmu labāks ar savu izredzētību, bet lai aizvainotais pie spoguļa piegājis un apčamdījis savas ēzeļa ausis, nedusmotu uz spoguli, bet uz to, kas viņam tās piespēlējis.

Atbildēt