Kāpēc vajag kibernētiku?
Par kibernētikas dāvanu nesen lasījām Ilāra Plūmes publikācijā Visparējā baznīca, vietējā draudze, draudzes pārvalde.
- Pirmkāt, tā kā šajā rakstā bija minēti tādi vārdi, kā “satversme”, “baznīcas likumi”, “vadīt baznīcu” un “pazemīgi veicot savu pienākumu … nerīkojas pilnīgā saskaņā ar baznīcas likuma burtu … var arī pat zaudēt savu amatu”, un “opozīcija”,
- otrkārt, tā kā šis priekšlasījums tika nolasīts KLB koncilā, kurš nolēma, ka “ar 2008. gada 4. augusta un 7. novembra “četru draudžu” paziņojumiem Jānis Gaisiņš, Aigars Dāboliņš, Uldis Alpe un pārējie šos dokumentus parakstījušie līdz ar to ir izstājušies no KLB un tās altāra sadraudzības”,
- treškārt, tā kā e-firziķis šo lietu jau iepriekš bija sācis izmeklēt iekš “Kačeļas KLB”,
tas e-firziķim radīja sekojošas pārdomas..
Lai gan no Svētajiem Rakstiem autors attiecīgajā paragrāfā citē vienu vienīgu vārdu, tas viņu nav kavējis izdarīt tālejošus secinājumus. Tomēr vienkāršajam prātam, kāds ir e-firziķis, no vienas puses nebija grūti saprast autora domu gājienu, sevišķi ņemot vērā autora valdīšanas dienas un nedienas savā baznīcā.
Īsi sakot e-firziķis varētu pieļaut, ka autors:
- runā pats par sevi;
- cenšas netieši paskaidrot nesenos starpgadījumus un pārsteidzīgos mācītāju atstādināšanas lēmumus, kas administratīvi sašķēla konfesionāli luterisko baznīcu Latvijā;
- vēlas attaisnot šādus un līdzīgus gadījumus, kas notiek samērā bieži, neievērojot CA VII;
- paģērē cieņu un godu;
- uzurpē draudzei doto varu;
- audzina dievbijīgus un patiesus baznīcas vadītājus;
- nolasa virkni dievbijīgu frāžu, kuras nav iespējams realizēt dzīvē;
- negrib būt paškritisks.
e-firziķim interesanti likās arī dažādie varianti, kā esot jāpilda baznīcas likumi, kas noteikti satversmē. Draudžu locekļi un mācītāji baznīcas likumus drīkst pildīt tikai mehāniski, tomēr vien kibernētiķiem (kaut arī draudzes tam ir uzticējušas to apvienību vadīt saskaņā ar kopīgi pieņemtajiem likumiem) ir ļauts nerīkoties pilnīgā saskaņā ar baznīcas likuma burtu. Kibernētiķim tie jāizmanto kā darbarīki. Tomēr ne vienmēr šie likumi, pēc kibernētiķa domām, ir noderīgi garīgu apsvērumu vai bibliski pastorālu rūpju dēļ.
Turklāt jāņem vērā, ka šī kibernētikas dāvana – interpretēt baznīcas likumus pa savam – esot tikai vislielākajam onkulim baznīcā. To nedrīkstot lietot opozīcija, jo citādi beigās nezina kas vēl sanāks. Opozīcijai baznīcas likums esot jāievēro vai nu pēc būtības, vai arī mehāniski, vai arī jāpieņem kibernētiķa svētīgais frīstails. Ja viņš uzskata par nepieciešamu, viņš var ignorēt citus kristiešus savā baznīcā. Un, iespējams, viņš pat var uz lūgumiem atbildēt ar lāstiem.
e-firziķis vēlas jautāt, kas ir svētīgāk – būt mācītājam draudzē vai vadīt baznīcu? Viņš arī vēlas jautāt, kurš no šiem uzdevumiem ir nozīmīgāks un svarīgāks. Iespējams, ka baznīcas vadības aparāts ir interesantāks, nekā draudze, jo vadībā ir kibernētiķis, tur ir opozīcija, tur ir komformisti un tā tālāk. Bet kas tad ir mācītājs savā draudzē? Tāds nieks vien. Bet tomēr e-firziķis domā, ka mācītājs sludinot draudzei (bez kuras nebūtu arī baznīcas) Dieva vārdu arī nedrīkst būt mehānisks vai selektīvs, bet viņam būtu nepieciešams vien tāds “nieks” kā Svētais Gars.
e-firziķis nesaprata, kāpēc autors tieši Luterāņu baznīcu Misūri Sinode min kā piemēru milzīgai birokrātijai. Autors taču varēja minēt WELS, ELS, LELB un KLB, kas klausītājam būtu saprotamāki. e-firziķis domā, ka visās šajās struktūrās lielie vīri ir vienlīdz “neaizskarami”. Pieļauju vienīgi, ka LCMS ir labāks piemērs, jo tajā ir arī “uzsvērta vietējo draudžu autoritāte”.
Tādēļ, mīļie draugi, patiešām, nevajag mums nedz birokrātiju, nedz baznīcu likumu kalnus, bet gan godprātīgus un centīgus mācītājus, kas ir Dieva žēlastības un svētības zīme. Lai Dievs mūs sargā no pašizdomātas kalpošanas un uztur vienībā ar patieso, iejūtīgo un mīlestības pilno Kungu Kristu, kam ir visa slava un gods mūžīgi mūžos.
Lai Viņš dziedē brūces, kuras mēs viens otram ar tik “sirsnīgu” dedzību esam cirtuši un cērtam. Lai Viņš stiprina draudzes un ticīgās sirdis, kas ir cietušas no šiem nevajadzīgajiem, postošajiem un bezjēdzīgajiem garīdznieku un pat kibernētiķu strīdiem konfesionālo luterāņu draudzēs. Un lai Viņš dāvā vienprātību un saskaņu, jo paši to neskaitāmu iemeslu dēļ, nedz spējam, nedz varam rast.
za kibernetike!
Vispār ir amizanta KLB slēgtajā koncilā lietotā valoda – “līdz ar to ir izstājušies no KLB un tās altāra sadraudzības”,-
tātad nevis tas, ka ar šiem kungiem vēl pirms visiem paziņojumiem jau iepriekš “pārtraukta sadraudzība” no KLB zeļļu puses,
tātad , nevis tas, ka jau iepriekš nav ņemts vērā sakarā ar dažu zeļļu – B&P KLB de facto anulēto un līdz ar to KLB spēkā neesošo ( līdz ar to apliecinot arī tās KLB neesamību, kurai šie kungi reiz piederēja ) pagaidu Satversmi draudžu aicinājums uz ārkārtas koncilu ( tā rezultātā arī tapa šis paziņojums )
un ar to apliecināts, ka nav iespējams atrast tādu vienību KLB, kas būtu definējama citādi kā šo trīs burtu kombinācija.
Līdz ar to, kā var izstāties no trīs burtu fikcijas?
Un ja raugāmies objektīvi, vienīgais definējamais (jo ir zināms, kas ar to ir domāts, aprakstīts tās Satversmē ) KLB ir Konfesionāli Luteriskā Biedrība.
Pārlasot Plūmes teksta nobeigumu, rodas iespaids, ka minētais teoloģijas tekstu autors ir pamainījis konfesiju – uz harizamātiķiem,
no viena maza grieķu vārda mēģinādams izspiest maksimumu,
aizmirsdams, ka luteriskā baznīcā neviens nav autoritāte kā savādāk, kā vien Dieva caur draudzi aicināta autoritāte – Dieva vārda kalps(-i).
“Tā ir Svētā Gara dāvana, kura tiek dota caur Evaņģēliju, lai šīs dāvanas nesējs varētu sekmīgi vadīt ( ;-) / baznīcas darbu, cīnīties pret maldu mācībām un veikt pastorālo aprūpi(!?!). Kibernētikas dāvana veido garīgu ($$$) personību, kura dzīvo un darbojas ar atbildību Kristus priekšā, savā darbā kā darbarīkus izmantojot baznīcas likumus. Tomēr viņš pats ir kas vairāk (!!!), nekā tikai baznīcas likumu izpildītājs. Tas nozīmē, ka savā darbā viņš vieglprātīgi neignorē baznīcas likumus, bet tos arī nepielieto bezierunu verdziskā pakļautībā likuma burtam. Šādas personas lēmumi var būt arī tādi, kurus tiešā veidā nenosaka baznīcas likumi, tas ir, garīgu apsvērumu dēļ, bīblisku pastorālu rūpju (!?!) dēļ, viņš var rīkoties arī pretēji mehānistiskai baznīcas likuma izpratnei. Pazemīgi(!?!) veicot savu pienākumu saskaņā ar Dieva Vārdu, ar kibernētikas dāvanu apveltīts baznīcas vadītājs var nokļūt situācijā, kurā viņš nerīkojas pilnīgā saskaņā baznīcas likuma burtu un tādēļ var arī pat zaudēt savu amatu. Tā ir atbildības nasta Dieva priekšā, Kristus Evaņģēlija priekšā, kas ir augstāka par jebkuru cilvēka rakstītu likumu, arī baznīcas satversmi. Šīs dāvanas pielietošana arvien ir saistīta ar aicinājumu, tādēļ tā nekad nevar likt pielietota no opozīcijas pārstāvja puses, kā pamatojums tam, ka viņam ir jānomaina kāds cits baznīcas vadītājs(!?!). Kibernētikas dāvana arvien ir dota baznīcas celsmei, nevis postīšanai(!?!). Vienīgi Dievs zina kad un kā aicināt baznīcas amatos tos, kas ir ar šādu dāvanu apveltīti.”
Jā, sašķeļot KLB, “$(k)ibernētiķi” nevis izpostīja, bet pazemīgi nodarbojās ar pastorālām rūpēm. ORVELS NOBĀL!!!
Pa to laiku, kamēr visi tik diskutē un tik pārspēj viens otru retorikā, un tik šķelās – pa to laiku viena sieva rāda ar pirkstu uz “Jauno derību”, ko tai piedāvā slimnīcā un saka: “Es esmu luterāne! Kā jūs domājat, vai tas (“J.D.”)man nevar nodarīt kādu kaitējumu? “
Sveiks, Juri,
Mēs visu nevaram, un pat nedrīkstam, izmainīt un nomenedžēt kaut kādu vēlamo rezultātu, kad – kā gadās dzirdēt kristīgajā radio – “vīri izies ielās ar Bībelēm paceltās rokās…”
Draudzes uzdevums ir uzturēt šķīstu Evaņģēlija pasludinājumu un saskaņā ar Kristus iedibināto kārtību pārvaldītus sakramentus.
Tas mums dāvās un uzturēs ticību, kuras gala mērķis ir mūžīgā dzīvība.
Uz to lai Dievs mums palīdz.
Ar cieņu,
gviclo
God. gviclo, Tu varbūt gribēji kaut ko oponēt, bet Tev iznāca apstiprinājums manam teiktajam. Sirsnīgi pateicos!
Draudzes uzdevums tik tiešām ir uzturēt Evaņģēlija pasludinājumu. Bet mācītāja uzdevums, kad tas nokāpj no kanceles, ir – pārliecināties, vai jel kāds viņu ir sapratis. Ar šo nu kaut kā neiet. Pie tam mācītāji dikti sanervozējas, kad viņiem par to ierunājas.
Ja draudzē var sastāvēt meitietis, kas neatpazīst “Jauno Derību”, tad tās mācītājs ir jāpadzen ar sūdainu mietu.
Juri,
Protams, gan mācītājam, gan draudzei ir savi uzdevumi. Tu minēji vienu dīvainu gadījumu, bet es varu minēt atkal citu pozitīvu.
Galvenais, ko gribēju pateikt, ka ne no mūsu skriešanas, bet viss no Dieva žēlastības.
Ar cieņu,
gviclo