Par meditāciju LELB meditējot
Kāds LELB mācītājs saviem kolēģiem paudis bažas, ka t.s. luterāņu mācītājs Juris Rubenis īpaši reklamējot Ričarda Rora grāmatas, piemēram, Eneagramma un Mūžīgais dimants.
Viņš, lasot grāmatu Mūžīgais dimants, bijis pārsteigts, ka Rors pauž ezotēriskas, panteistiskas un universālistiskas idejas. Pats Rors esot mūžīgās reliģijas jeb filozofijas jeb tradīcijas skolotājs. Romas katoļu baznīca nosodot eneagrammas kā new age ideju paušanu.
Tādēļ viņš esot neizpratnē par to, ka daudzu gadu garumā šī autora idejas netraucēti tiek reklamētas un grāmatas tirgotas LELB draudzēs, grāmatu galdos un IHTIS veikalā. Un neviena LELB amatpersona neesot publiski izteikusi savu viedokli par Ričardu Roru. Tādēļ viņš jautā, vai tiešām LELB grib pārvērst draudžu locekļus par new age kultūras nesējiem?
To izdzirdis, kāds cits mācītājs mīlestībā pauda viedokli, ka personīgā pieredze un rūpīgāka analīze liecina, ka īsti konsekventa šīs svešās prakses ievērošana, pie Kristus un Viņa ciešanās un nāvē par mums pelnīto uzvaru, aizved prom egoistiskos maldu konceptos – budisma, new age un gnosticisma sajaukumā, cilvēkam joprojām liekot domāt, ka viņš ir itin adekvāts kristietis.
No visiem adresātiem, kas bija praktiski visi LELB garīdznieki, atbildēja tikai viens, bet pārējie, šķiet, izvēlējušies jēgpilnu klusēšanu meditējot par meditāciju. Lai gan “apkārtraksts” tika izsūtīts tālajā šā gada februārī, minētās grāmatas joprojām nopērkamas LELB grāmatnīcā IHTIS.
Tevis pieminētais LELB mācītājs Juris Uļģis šogad arī Jēzus draudzē kādā lekcijā smalki iztirzāja šo “mūžīgā dimanta” grāmatiņu. Diemžēl, tas nav vienīgais sūds, kas atrodams IHTIS grāmatveikalā.
Tam, ka no visiem adresātiem atbildēja tikai viens, iemesls ir bailes. Pirms Sinodes balsojuma par sieviešu ordināciju draudzes mācītājs teica, ka balsojums nebūs taisnīgs, jo būs atklāts un daudzi baidīsies. Savulaik biju Rīgas Arhibīskapa Jāņa Vanaga draugs feisbukā. Kad kādā komentārā pieminēju e-baznīcu, tiku pilnībā bloķēts. Atkal bailes.
Cody, vai tur klāt nenāk arī daudzo LELB mācītāju vienaldzība?
Nožēlojami, ja vienaldzība. Bet man liekas, ka vairāk bailes. Klusēšana nodrošina garīdznieku atalgojuma sistēmas labumus. Kā kāda LKR intervijā Uldis Rožkalns teica, kas šodien Rīgas centra draudzē, rīt Pampāļos. Tas par tiem, kas neklusē.
Nesen LKR A.Bitem par novirzieniem draudzēs jautāja par luterāņu klosteriem. Tas atbildēja, ka tās ir pupu mizas salīdzinot ar to, kas notiek LELB. Arī viņš neatļāvās turpināt. Laikam nav labi mazgāt veļu publiski.
Roberto, manuprāt tomēr pāri visam ir bailes.
Bailes no “siltās vietiņas” zaudēšanas un vienaldzība par mācības jautājumiem iet roku rokā
1) nesenā grāmatas atvēršanā J.Rubenis tika godāts par teolgu,meditācijas un kontemplācijas skolotāju.Pēc jaunās grāmatas varētu domāt ,ka viņš ir arī seksa speciālists.
2) LKR raidījumā A.Bite pārsteidza,sacīdams,ka M.Luters neesot bijis pret klosteriem,ja tie ir mācību un labdarības iestādes.A.Bites prāt,neesot nekas slits,ja cilvēki nošķiras,lai kalpotu Dievam.Sinodē pieņemtais lēmums bijis pārdomāts un argumentēti pasniegts.
Par nesenās grāmatas atvēršanu ir gana plaša intervija Svētdienas Rītā ar pašu Rubeni. Tas necik neslēpj savu budisma novirzienu. Ak, kam gan slēpt, ja tas ir tik moderni.
LKR Aktuālajā diskusijā A.Bite ieminējās, ka neko ļaunu nesaskata klosteros, kaut gan, kā pats atzina neko īsti nav dzirdējis, bet viedoklis ir. Viņa pieminētais Sinodes lēmums tā arī paliks mums baznīcēniem slēpts kā tas tika pasniegts pārdomāts un argumentēts. LKR raidījumā izlocījās, bet varēja pateikt.
Tajā pašā laikā A.Bite arī minēja, ka klosteru jautājums LELB ir pupu mizas salīdzinot ar kas tur patiesībā notiek.
Galu galā, A.Bite ir arī cilvēks, draudze bagāta, miers stabils, reveranss LELB virzienā nekaitēs.
Lai man piedod Aleksandrs, ja esmu kļūdījies savās domās. Ļoti gribētu dzirdēt viņa skaidrojumu par klosteriem. Ceru, ka kaut kad atkal viņš pie mums ciemosies ar kādu interesantu lekciju.
Klosteri kristietītbā bijuši jau no pirmajiem gadsimtiem. Tas jau nav jaunievedums.
Ar cieņu,
gviclo
gluži kā maldu sludinatāji ir bijuši kopš Kaina un Ābela laikiem.. vai ne gviclo?
Cik saprotu, te vairāk runa par klosteriem iekš lelb, vai pareizāk būtu jautāt, kā tas ir pēc Rakstiem?
Draugi, lūdzu nenovirzīsimies no medītācijas par LELB meditāciju… par LELB klosteriem laipni lūgti turpināt šeit