Ieskaties

13 komentāri par “Vai tikai sadraudzības mācība var šķirt?

  1. vispaar jau kaadaa sarunaa viens e-ntuziasts soliija, ka peec pilniigi atklaati seerijas publiceeshanas LELB kaa taads tikshot aizmirsta…

  2. kakaja raznjica, es runaaju par principu… taapat kaa par intervijaa izskaneejusho sleepshanos aiz nikiem, kas esot liekuliibas paraugskola… un ko es redzu LELB lapaa? raksti saka, lai juusu jaa ir jaa un nee ir nee… viss pari par to ir no ljauna…

  3. draugs moritz,

    negribu te taisnoties, bet lūdzu uztaisi eksperimentu:

    ieraksti atsauci LELB forumā un paraksties kā Roberts Galvāns un tad redzēsi, kas notiks [sliktākajā gadījumā neredzēsi, jo IP adrese tiks bloķēta]

  4. gviclo labpatik domat, ka cilvekam vajaga daudz klausities, bet maz runat. Tas bija manas domas.

  5. Ja parādās kaut mazākā plaisa, šis gredzens vairs nav pilnīgs[1], jo viena kļūda neizbēgami noved pie nākošās, tādā veidā izārdot pamatus [Ef.2:20] un tos aizstājot ar citiem kritērijiem.

    Šitā ir ticība tam, ka Velns ir stiprāks par Dievu! Kurš tad uztur Baznīcu cilvēki vai Dievs?

    Tieši tādēļ, ka kristīgā teoloģija ir sistēma, tā nepieļauj ne mazākos grozījumus, pat ne vismaznozīmīgākās mācības noliegšanu, jo, ja tiek sagrozīta kaut viena no tās sastāvdaļām, tiek iznīcināta visa sistēma.

    Pārbaudiet visu, kas labs to paturiet! Bet šeit kāds mums aizliedz pārbaudīt to mācību ko mums liek priekšā, biedējot ar to ka tā ir no smalka stikla, ja tu tai uzkāpsi ar ne pārāk smalku zābaku tā sabruks. Lab ka kristīgā mācība nav tik vāra! Maldu mācības gan sabrūk pie pirmā stiprāka belziena, no kā autors arī šķiet īpaši baidās un tamdēļ proponē uniformismu.

    Sadraudzība ir divējāda iekšējā un ārējā

    Nav viss… ir arī hibrīdsadraudzības. Ir arī neredzamās sadraudzības un vēl vesela kaudze dažādu visādu sadraudzību… cik vien jums vajag, godājamais teolog. Kad cilvēkam vaig iefīrēt kristīgajā mācībā savus maldus, tad vienmēr ir ērti veikt mākslīgas formalizācijas, lai varētu leģitimizēt savas shēmas un agendas. Blefs! Sadraudzību skaitu nosaka objektu skaits. Ja ir viens Krisuts, tad ir tieši viena sadraudzība. Viena ticība, viena kristība viens Kungs! Nekādas divējādības! Kalvinistiem jūs pārmetat iekšēju un ārēju ticību, bet paši tik nadzīgi ievieš visādus iekšējus un ārējus prikolus un tad pa kluso iekšējo atmet un to aizstāj ar ārējo un tu vari kaut zaļš palikdams bļaut ka tici uz Jēzu Kristu, šie pateiks – nefita, vakar tevi redzējām uz broņevika – tu komunists.

    Šis ārējais apliecinājums ir vienlīdz publiska liecība par praktiski īstenoto doktrīnu konkrētā baznīcā, un vienlīdz Atslēgu varas lietojums, kad sadraudzība tiek apstiprināta vai atteikta atkāpju no mācības[
    —-
    Lūk arī tas ko autors grib panākt. Leģitimizēt ārēju kontroli pār cilvēka ticību un piederību Una Sancta.
    —-
    Hermanis Zasse ļoti precīzi aizrāda, ka par VII artikulā prasīto vienprātību luteriskie dogmatiķi vienmēr ir uzskatījuši Liber Concordiae doktrināro saturu

    Tieši tā, nevis selektīvu tā subjektīvu interpretāciju!
    —-
    Viens vienīgs novēlējums… nepievienojies nevienai perfektai draudzei, jo citādi tā vairs nebūs perfekta un apriori būs heterodoxa. Vai autors tomēr noliedz ka ir grēcinieks, tādējādi maldu nesējs kaut vai mikroskopiskā veidā, tātad uz viņu attiecas viss šitais penteris par raugu!

  6. gviclo, tad ver E-POLEMIKA ciet, mēs visi paklausīsimies, ko te jūs mums teiksiet un čau.

  7. Svilpaste >

    Citātā iekļautais vārds “tikai” kopējā kontekstā rada maldinošu “nevainīguma” noskaņu. Izcēlums gan ir mans, taču ar noteiktu nodomu – lai tālākā rakstā runātu par to, ka situācija ir daudz nopietnāka. Jo nav jau nekāda “tikai” – nav “tikai sadraudzības mācības”, tikai “mācības par amatu”, tikai “mācības par baznīcu” utt., tāpēc tieši šis vārds ir jāaizstāj ar satis est no CA VII artikula. Tā nozīme ietver sevī mācības kopumu, respektīvi, runa ir par kompleksu nevienprātību. Sadraudzības mācībā ietvertās izpausmes ir tikai redzamas sekas jau esošai vienprātībai, vai arī esošai nevienprātībai.
    Lai arī raksts tapis pirms LELB Sinodes, tagad, pēc tās, šīs atšķirības un nevienprātība iezīmējas daudz asāk un ir ieguvušas papildu publisku apstiprinājumu.

  8. Tur jau tā lieta, ka sadraudzības noraidīšana ar LELB ir reakcija uz LELB herēzēm, būtībā, reāls baznīcsods par garīga rakstura pārkāpumiem. Sadraudzības mācība nav nekāda abstrakcija, jo sadraudzība vai nu ir – vai nav!

Atbildēt