Brīnišķīga iespēja šķelt
« Pie kuras baznīcas piederēt? | Lasīt iepriekšējo »
“Krustiņu ārā … ziepēs …” Uzmanības centrā atkal krustiņš. Krustiņš turpina krusteniski kaitināt diskutantus šoreiz ar “ortodoks” staipīšanu. Viņš to tiešām paveic tik interesantā veidā, ka to var lasīt ne tik daudz satura, kā formas dēļ.
Varbūt, ka viņš tiešām atrakstās? Varbūt, ka viņam nav citu ko darīt? Tiešām, viņam nebija toreiz citu ko darīt. Kādēļ gan skaļi nepaprātot par savu atrašanos LELB, kurā viņu neņem galvā. Varbūt te kādu aizķers.
Arī Aigars savā elementā, toreiz vēl dedzīgi uzbrūk krustiņam, kurš būtībā ir viņa domubiedrs. To mums atklāja nākotnes notikumi, kādus gadus piecu pēc šīs diskusijas.
Gundars 15.12.2003. 14:08 |
+, Ja Jusu metaforiskias kugis ir senbaznica vai pirmatnejās vienotibas simbols, vai, teiksim, vispārejā (universala) kristiga Baznica (seit ar “B”), tad ka gan to var pamest, pametot lokalo redzamo baznicu, piemeram, LELB vai KLB. Senbaznicu vispar nav iespejams mums sodien pamest, jo mes taja vairs nespejam ietikt! |
Oskars 15.12.2003. 21:49 |
+
Man rodas secinājumi, ka tev ir nosliece izvairīties no vārda ortodokss lietošanas. Protams, šī termina lietojums vai nelietojums neietekmē tavu vai manu pestīšanu, taču mūsu laikmeta viena no iezīmēm ir pilnīgi izvairīties no kaut kā pareiza uzsvēršanas. Vai tam jānotiek arī kristīgajā baznīcā? Daudzi lieto vārdu apustulisks, ar to domājot Rakstu mācību, kuru var saprast tā vai savādāk. |
+ 16.12.2003. 08:54 |
Uldi! Pax Par to jau ir runa, ka atsevišķu grēcinieku (mācītāju) kļūdas nedegradē visu baznīcu (LELB). To, ka kļūdas ir nenoliegs neviens, kuram daudz maz ir spēja spriest. Par to, ka ir iespēja, ka kāds nāk un kaut ko saka, tas jau ir visur, tādēļ mums ir Raksti un LC, lai to izspriestu. Kristū + |
+ 16.12.2003. 08:57 |
Gundar! Pax Jums kā teologam vajadzēja zināt, ka kuģis ir vispārējās Baznīcas simbols. Patiesi būtu jāuztraucās par “atrašanos uz šī kuģa”. Turpretim, “pareizākas” lokālās baznīcas meklēšana, kā to pareizi norādīja Ilārs, bīstami līdzinās senbaznīcā noraidītai ķecerībai – donātismam. Kristū + |
> + 16.12.2003. 09:56 |
Oskar! Pax Tu paud daudzus domu graudus vienkopus. Jā, man nesimpatizē termins “ortodokss”, nevis tādēļ, ka man būtu bail no skaidras mācības, bet gan tādēļ, ka ir viens cits, jau no senbaznīcas aprobēts, termins “apustulisks”. Tātad, man nav iebildes pret būtību, bet pret lietojuma veidu. Tas, ka terminu “apustulisks” nekrietni izmanto, ir tiesa, bet arī “ortodokss” no tā nav pasargāts (to rāda arī piemēri). Tā kā Tu neizvairīsies no maldiem lietojot “pareizāku” terminu. Ja Tu sāksi konsekventi “izgriest” melīgi izmantotos vārdus un terminus, tad kā pirmo Tev vajadzēs dzēst Jēzus Kristus un kristietis, bet, ceru, to Tu negribēsi. Manuprāt, “ortodokss” ir brīnišķīga iespēja šķelt, nevis vienot. Un tas nav Kristus Gars, kas šķeļ.:( Piekrītu, ka mūsdienās krietni retāks ir apustulisks (ortodokss, ja Tev labāk tīk) pasludināšanas veids.:( Tomēr, manuprāt, tas nedod tiesības vienam pacelties pār otru, tā ir sektas, nevis baznīcas pazīme. “Piekrītu, ka Svētais Gars var darboties arī caur neskaidru sludināšanu, taču, vai tam tā ir jānotiek un jākārdina Dievs? Protams, viss atduras pie mūsu grēcīguma, taču tad ir svarīgi apzināties to, un, kā pirmīt teicis Uldis: “ortodoksitāte nav saistīta ne ar ko tādu, kas pieder cilvēkam, bet gan ar pareizu mācīšanu…” Pasaulei nepatīk vārds pareizs, bet, tā kā ticības būtība ir izsakāma pareizi – nepareizi kategorijās, tad arī mācībā tam jāprādās, lai nerastos maldīgs priekšstats par kristīgo ticību kā par kaut ko “vienu no daudzajām” ticībām vai reliģijām.” Dieva Vārds saka, ka nevajag daudziem par mācītājiem tikt, jo viņi nāks grūtākā sodā:) Tā būtu atbilde uz jautājumu par Dieva kārdināšanu. Tātad, kas kārdina Dievu ar maldīgu sludināšanu, tas nesīs sodu. |
+++ 16.12.2003. 10:52 |
Māri, tavs viedoklis ir skaidrs. LELB ir super!! Vienīgi gribu tev vēlreiz norādīt, ka LELB un visa PLF ir niecība, salīdzinājumā ar Romas katoļu miljardu. Vairums cilvēku vārdu baznīca asociē tieši ar Romas katoļiem. Ja nav svarīgi, kurai baznīcai piederēt, jo visas taču, tavuprāt, ir vienlīdz grēcīgas,- tad ej labāk pie katoļiem, kur ir tava patiesā vieta. Tu runā par KLB it kā no varas, no lieluma pozīcijām: “Es lielais, es no baznīcas, kas ir vecāka kā jūsējā; es no baznīcas, kas bija pirmā ..” Nožēlojami, tas piederās katoļiem, kam droši vien ir daudz lielāks pamats tā domāt. Pasaki, kāpēc tu neesi katolis? Ne priesteru, ne pāvesta maldi, taču nedegradē visu baznīcu. P.S. Reiz braucot cauri Polijai, kādā viesu namā sanāca runa par baznīcām. Polis acīmredzami varbūt kaut kad reizi dzīvē bija dzirdējis vārdu luterānis, bet viņam nebija gluži skaidrs, kas tie tādi, tāpēc lai nekļūdītos viņš vaicāja: vai tie ir kādi reformētie? |
Oskars 17.12.2003. 02:24 |
+
Tu raksti: “Jā, man nesimpatizē termins “ortodokss”, nevis tādēļ, ka man būtu bail no skaidras mācības, bet gan tādēļ, ka ir viens cits, jau no senbaznīcas aprobēts, termins “apustulisks”. Tātad, man nav iebildes pret būtību, bet pret lietojuma veidu.” Oskars |
Ilārs 17.12.2003. 11:39 |
+,
Lūdzu necitē mani sagrozītā vai tendenciozā nveidā! Ja nu vēlies kaut ko no manis sacītā ņemt vērā, tad met pie malas rakstīšanu un ķeries klāt pie lasīšanas. Iesaku sākt ar Rakstiem kā arī Katehsimu un Augsburgas apliecību. Savādāk Tu esi tik pārgudrs un runā tik šaušalīgas muļķības, ka es vairs sen nespēju izturēt. Lūdzu nenomoki citus cilvēkus ar savu trakumu. Sagādā mums skaistu Ziemassvētku dāvanu. Ilārs. |
Gundars 17.12.2003. 13:30 |
+, Man javaica gribot negribot, vai Jus tiesam apzinaties, ko rakstat vai tikai kaut ka atrakstaties. Apliecibas baznica un donatisms!!! Apzelojieties! Ja jau Jusu kugis ir universalas Baznicas simbols (ta kas iet pari visu lokalo baznicu robezam un kuru pazist vienigi Dievs), tad ka gan to ticigs cilveks vispar var pamest? Atbilde: vienigi zaudejot ticibu! Ka var zaudet ticibu? Atbilde: pieversoties maldiem vai neatgriezoties un nenozelojot grekus! Ka var pieversties maldiem? Atbilde: tos uzklausot, pieciesot un visbeidzot tos pienemot! Kur tos var uzklausit? Atbilde: tur, kur tie tiek sludinati un pieciesti! Kur ticibai visdrosak? Atbilde: tur, kur netiek sludinati un pieciesti maldi! Kur vajadzetu but vajam grecigam cilvekam, kas cer uz Debesu Valstibu? Atbilde: tur, kur ticibai visdrosak! Vai Jus nepiekritat sadai vienkarsai domu gaitai? |
Aicis 18.12.2003. 18:49 |
Ilār, Tu saki Krustiņam, lai viņš apklust un gādā beidzot, ka ir miers virs zemes Dieva labprātības cilvēkiem. Bet, vai Sadams, kuru kā tādu bomzi izvilka no betonētas mēslu bedres un kuru arī ASV administrācija grib uztvert kā Ziemassvētku dāvanu.. vai Tu domā, ka Sadams ļausies būt par dāvanu? Vai tiešām Tu domā, ka Krustiņš vai tamlīdzīgi aktīvisti reiz apklusīs? Vai tas gars, kas Krustiņu vada, reiz beigs pīt savus murgus līdz pasaules galam? Tāpēc Sadams ir Sadams un Krustiņš ir Krustiņš. |
+ 19.12.2003. 09:41 |
Krustiņu ārā … ziepēs … Krustiņš šķeltnieks … heterodoksias ienaidnieks … Krustiņš – Sadams!!! Krustriņ! Mācies! :))) Kad nu trīs tādi nopietni vīri kā Gundars, Ilārs un Oskars (un viena nopietna sieva Aicis) Krustiņu aicina mācīties Rakstus, LC un pat loģiku, tad krustiņam par to liels prieks, jo visas trīs minētās lietas ir ļoti labas un noderīgs, pirmkārt jau Raksti. Patiesībā, krustiņam patīka arī mācīties, varētu pat teikt, ka krustiņš ir mūžīgais students, kas arī vēlās tāds palikt. Tā nu ieguvēji ir visi – nopietnie cilvēki paliek savā apriorajā “pareizībā”, bet krustiņš arvien klausās, vai Dievs, Savā brīnišķajā bagātībā, neizpaudīsies arī tur, kur arvien viņu meklē. Summējot. Krustiņš heterodoksi sit pie krūts un saka: “Mea culpa …” un skaitot heterodoksā Jēzus (kas nekad neatšķēlās no VD tautas, bet par grēciniekiem, arī heterodoksiem, mira) mācīto lūgšanu, atvadās. Paldies par labajiem padomiem. Kristū + |
Observer 19.12.2003. 16:24 |
“Mana vaina, mana vaina, mana vislielākā vaina” gan ir RKB nevis Jēzus mācīta lūgšana, un, iedziļinoties attiecīgajā teoloģijā par vainu un tās izpirkšanu, tiešām jāsāk domāt, vai tik viņu personal Jesus nav heterodokss.
+ -iņ, biedz nu bozties vienreiz: Tev ir sava fiška, puišiem te atkal – sava. Kāds ārpusnieks un jautātājs var mēģināt spriest, kuram ticamāka, bet paši jau jūs (labi, labi – es arī) esat runātāji, nevis klausītāji. Tevis un šajā, manuprāt, neauglīgajā diskusijā iesaistītās nosacītās otrās puses nesaprašanās nav lietoto argumentu, bet gan kardināli atšķirīgo paradigmu (kā teiktu JR) dēļ. |
Ilārs 20.12.2003. 10:14 |
Aici,
Par Sadamu es maz ko zinu, bet visumā Tu spried pareizi, tādēļ vismaz vienam ir jāapklust, ja nevēlamies lai šī savādā diskusija turpinās līdz bezgalībai. Turklāt ilgstoši runājot ar šādiem cilvēkiem kā plusiņš, pastāv liela iespēja kļūt viņiem līdzīgam. Vēlu priecīgus Kristus dzimšanas svētkus. Ar cieņu, Ilārs. |
Ilārs 20.12.2003. 10:23 |
Mīļais plusiņ,
Paldies par Ziemassvētku dāvanu! Es jau labu laiku neesmu bijis ciešākā kontaktā ar Tavas baznīcas teologiem un biju aizmirsis kā tas ir – ar viņiem runāt. Paldies, ka atgādināji un paldies, ka šis nelielais piedzīvojums ir beidzies. Vienīgi žēl, ka no tā visa neko neesi mācījies un ar tādu pašu apņēmības pilnu trakumu kā iesāki, arī pabeidzi. Ja, nu Tu tagad grasies pievērsties Rakstu studijām, tad iesaku īpašu zmanību pievērst kādam Pāvila izteikumam, kur viņš runā par cilvēkiem, kas visu mūžu mācās, bet tā arī neko neiemācās. Tomēr Tava apņēmība mācīties man patīk, un ja patiešām to darīsi, tad ceru, ka kādu dienu mēs varētu šo sarunu turpināt. Vēlreiz paldies par tiem jautrības un arī skumju brīžiem, kurus sagādāji. Ar cieņu, Ilārs. |
Uldis 22.12.2003. 13:35 |
+
Vai tu aizej, vai neaizej, paliec vai atgriezies šajā forumā – tam nav nozīmes. Zinu to, ka tu to lasi. Tāpēc nenoniecini manus vārdus. To saku tev kā draugam. Tiešām, kļūdīties ir cilvēcīgi. Lai nu kam, bet mums, kristiešiem, tas ir zināms. Bet mēs arī zinām, ka muļķībai ir raksturīgi paliek pie sava. Tu saki: “To, ka kļūdas ir nenoliegs neviens, kuram daudzmaz ir spēja spriest.” Kurš gan par to šaubās? Paldies Dievam, tas Kungs labo mūsu kļūdas. No kļūdām mēs mācāmies, lai tās turpmāk nepieļautu. It īpaši jau nu tādās lietās, kuras attiecas uz dvēseļu glābšanu. Tomēr velns un viņa kalpi negrib to pieļaut. Izgriez augoni, tikai tad ir cerības uz izdzīvošanu! Redzi, senajiem latīņiem ir teiciens: “Errāre humānum est, stultum est in errōre persevērāre.” Latviski tas varētu skanēt apmēram šādi: “Kļūdīties ir cilvēcīgi, bet muļķīgi ir ietiepīgi palikt pie maldiem.” To tev no sirds novēlu Kristus dzimšanas svētkos! Uldis |
krustiņš krustugunīs … 6-7 šo zvetē sākot no: tu man esi apnicis – līdz: saku kā draugam. Bet viņš turās vareni un vēl pravieto, ka paliks mūžīgais students!!