Ieskaties

11 komentāri par “Cīņa pret patērētāju ideoloģiju

  1. Šo rindiñu autoram noteikti nav sveša meditâcija- blenzt uz dollâru un atkârtot-man vajag vairâk, man vajag vêl vairâk!

  2. Vai kristieša liecîba ir tikai doktrinâli uzpucêti sprediki?

  3. Roberto,
    aizstāvot Vanagu varētu teikt, ka patiesībā jau šis 18. novembra pasākums NAV Dievkalpojums, bet gan konfesiju vadītāju un politiķu kopā sanākšana iesākot svinēt Valsts svētkus, svētki kopīgi beidzas ar koncertu operā, bet iesākas ar koncertuzrunpasākumu Domā.
    Ko lai Vanags sludina? Solos jau nesēž draudze, bet politiķi, kas arī vainojami pie stāvokļa valstī ,- daļa vainīgo vairs nesēž.
    Varbūt, ka Vanags to arī ir sapratis, ka no viņa nedz tauta, nedz politiķi šai dienā negaida runas par pestīšanu un Kristus krusta upuri. Dieva Bauslību sludināt arī nav jēga, jo Doma baznīcas jumts jāsalabo par valsts un pašvaldības naudu. Nedrīkst šos sadusmot, savādāk vēl atņems finansējumu. Jo viena no pirmajām reakcijām uz bauslības sludināšanu ir DUSMAS: “Kā viņš uzdrošinās MAN kaut ko TĀDU teikt!?!”
    Jeb kā tautas paruna saka: Nekod rokā, kas tevi baro vai tmldz. …
    ac,
    jean

  4. Nu bet protams, jean, tas ir skaidri redzams (un dzirdams), ka arhibīskaps ir pilnībā izpratis, kas ir un kas nav jāsludina 18.novembrī no Doma baznīcas kanceles (2.Tim.4:2-4)

  5. jeans,
    uz 18.novembra dievkalpojumu pamatā iet vienu un tie paši cilvēki,
    tostarp politiķi.
    Šai laikā no kanceles ir sprediķota gan bauslība,
    līdz pat atteikšanai vadīt šo dievkalpojumu,
    gan Evaņģēlijs.
    roberto, šo rindiņu autors ir vnk pārcenties, mēģinot izspiest no arhibīskapa teksta to, kas tajā nav, (dzenbudismu?) 8-).
    Lasi vēlreiz rūpīgi:
    .

    Līdzīgs vingrinājums varētu derēt, lai iegūtu iekšēju brīvību no patērētājideoloģijas. Klusumā mācoties ignorēt domas un idejas, ar ko tā bombardē apziņu, un turot uzmanību pievērstu Dievam, atkārtot pie sevis: “Man nevajag daudz… Man nevajag daudz…” Vai varbūt pat tā: “Man jau ir par daudz… Man jau ir par daudz…” Un sajust, kā atslābst spriedze, kā vairojas brīvība un mierinājums.” Smalka ironija.
    Kas attiecas uz – “Kristīgajā pieredzē ir pazīstama meditācijas metode, kad cilvēks sēž klusumā un mācās ignorēt visas domas, kas klejo ap un caur viņu. Lai noturētu uzmanību nemainīgi pievērstu Dievam, cilvēks atkārto kādu “sakrālo vārdu”
    Austrumu kristietībā šādā veidā atkārtoja lūgšanu – “Kungs , Jēzu Kristu Dieva Dēls, esi man grēciniekam žēlīgs!”
    Autentisks kristīgas lūgšanas veids, nekā dzenbudiska.

  6. plus, jeans, lai iegūtu iekšēju brīvību no patērētājideoloģijas. Klusumā mācoties ignorēt domas un idejas, ar ko tā bombardē apziņu, un turot uzmanību pievērstu Dievam, atkārtot pie sevis: “Man nevajag daudz… Man nevajag daudz…” Vai varbūt pat tā: “Man jau ir par daudz… Man jau ir par daudz…” Un sajust, kā atslābst spriedze, kā vairojas brīvība un mierinājums.”
    Vai šis teksts nav retoriski perfekts bauslības pasludinājuma veids atbilstošai auditorijai?
    Vai tiešām tu domā ka šī teksta uzdevums iemācīt cilvēkus atkārtot kā papagaiļiem –“Man nevajag daudz… Man nevajag daudz…” … “Man jau ir par daudz… Man jau ir par daudz…”

  7. Tas labi, luterāni, ka tu to sev uztvēri, kā bauslības pasludinājumu.

    Tad es redzu divus ceļus, atkārtojot šo vingrinājumu: vai nu tu atslābsi un teiksi: jā, nu es esmu brīvs no pateretajidelogijas un sajutīsi, kā atslābst spriedze, kā vairojas brīvība un mierinājums.

    Vai arī: tu sagumsi zem bauslības nastas, jo tu atzīsi, ka nespēj atbrīvoties no tā …. un tu nesajutīsi, kā atslābst spriedze, kā vairojas brīvība un mierinājums

    ac,
    jean

  8. jeans, nu tu sâc kâ tas evañgelija farizejs uz muitnieku…
    Tev taçu nav svešs konfesionâlais farizejisms- sak, “Dievs, tu redzi, esmu no viñiem visiem norobežojies, šiem luterâñiem…gan mêtrâs, gan dillês…“8-)
    Bet pateicoties Kristum, varu droši lûgt – Dievs, esi man grêciniekam žêlîgs.

Atbildēt