Dieva acīs tu jau stāvi kā laulības pārkāpējs
Apdomāsim, ka pats Kungs vēlas atrasties tik ciešās un svētās attiecībās ar cilvēkiem, kādas ir vīrieša un sievietes laulība. Apdomāsim, ka Kristībā un ticības apliecībā mēs esam vienoti ar mūsu Kungu Kristu tādā pašā mīlestībā un uzticībā kā vīrs ar sievu, jā, vēl lielākā mīlestībā un uzticībā, kas sniedzas pāri kapam un nāvei un pastāvēs mūžīgi mūžam.
Apdomāsim, ka Dievs un cilvēks ir nācis īstā un būtiskā vienībā Viņa cilvēktapšanā, kur Dievs un cilvēks kļuva par vienu miesu. Galu galā šī būtiskā vienība starp Dievu un cilvēku ir vainagojusies ar Svētā Gara iemājošanu ticīgajos, kas patiesi nosaukti par Svētā Gara templi un Kristus miesas locekļiem, kā apustulis šā baušļa kontekstā runā 1. vēstulē korintiešiem 6. nodaļā. Kad būsim to apdomājuši, mēs ar svētu nopietnību uztversim šā baušļa nozīmi un sapratīsim, cik tālu tas aptver jebkuru stāvokli un vecumu, pat bērnus – tiklīdz tie ir spējīgi saprast, kas jau Kristībā ir svētīti savos miesas un dvēseles spēkos un tieksmēs, sirds domās un vēlmēs.
Tas viss ir svētīts un veltīts Tam Kungam, Radītājam, Pestītājam un Svētdarītājam. Viss mūsu gars, dvēsele un miesa ir Dieva darbs un īpašums, jo mēs esam dārgi atpirkti ar Kristus svētajām asinīm un lemti mūžīgai kopībai ar Viņu kā šajā, tā arī nākamajā pasaulē. Kur vien mājo Svētais Gars, Viņš aplaimos cilvēku visās spējās, domās, jūtās un vēlmēs un pēc tam svētīs arī viņa miesu ar visiem locekļiem, tieksmēm un darbiem.
To, ka šim bauslim ir tālejoša nozīme, ikviens var redzēt Kristus skaidrojumā, proti, ka, uzlūkojot sievieti ar iekāri, laulība sirdī jau ir pārkāpta! Tu domā, ka esi taisnīgs šī baušļa priekšā, kad bailēs no Dieva soda vai kauna, negoda un citām nepatīkamām sekām atturies no savas iekāres īstenošanas? Kristus apgalvo, ka Dieva acīs tu jau stāvi kā laulības pārkāpējs. Viņš saka, ka tu esi laulību pārkāpis sirdī!
Piemēram, ja kāds pret tevi izturas, it kā vēlētos tevi nogalināt, bet to nedara, baiļodamies par sekām, – vai tu neuzskatīsi viņu par slepkavu, kaut arī pašu asiņaino darbu tas nav paveicis? Tu ar pilnām tiesībām sacīsi: atšķirība ir tikai tā, ka mans naidnieks baidās par savu ādu, bet tas, kas izdarījis slepkavību, ir bijis drošāks un neprātīgāks. Sirdī un dvēselē tie abi ir vienādi.
Tāpat arī šeit. Nekautrīgais laulības pārkāpējs nav baidījies no kauna un nosodījuma. Tāda ir atšķirība starp tevi un viņu – tu bailēs esi atturējies īstenot savu kārību. Tā tu ne tikai Dieva priekšā, bet arī dzīves īstenībā esi pārkāpis laulību, un tas noticis ik reizi, kad tavā sirdī bijusi iekāre. To izskaidro arī mūsu Kungs Kristus.
Tā kā bauslis top pārkāpts jau ar neatļautām sirds domām un kārībām, tad cik gan daudz vairāk grēks izpaužas vārdos, darbos un attieksmē! Vārdos – ar nekaunīgām un divdomīgām runām (Ef.4:29, 30; 5:3–5). Attieksmē – ar nepieklājīgiem žestiem, nekautrīgu ģērbšanos, dejošanu, spēlēm u. tml. (Sīr.9:3–12; 26:10–14, 27). Un, visbeidzot, darbos – ņemot Kristus miesas locekļus un padarot tos par netiklības locekļiem (1.Kor.6:15–20). Ak, kādos gan grēka un nešķīstības bezdibeņos ir grimusi pasaule attieksmē pret šo bausli! Dievs, esi visiem cilvēkbērniem žēlīgs!
Ieskaties