Dieva nodoms pie cilvēces līdz pat Kristus otrajai atnākšanai
“Ir nolemts par tavu tautu un tavu svēto pilsētu – dot tām septiņdesmit nedēļas laika, lai apgrēcība izbeigtos, grēku mērs taptu pilns, lai izpirktu un salīdzinātu pārkāpumus un panāktu mūžīgo taisnību, lai piepildītos praviešu skatījumi un pasludinājumi par nākotni un lai iesvaidītu visusvētāko.” [Dan.9:24]
Šie vārdi ir radījuši daudzas spekulācijas un dažādas teorijas, kuras mēs te neapskatīsim, bet mēģināsim vienkārši noskaidrot teksta jēgu, balstoties Rakstos.
Vispirms Dievs saka Daniēlam sekojošu: Jā, Daniēl, kā tu pareizi esi sapratis no pravieša Jeremijas vārdiem, noliktais 70 gadu soda laiks tuvojas beigām. Tagad sekos jauni 70 gadi, kuros es veikšu savu darbu. Šajā laikā, ko tu tik dedzīgi ilgojies piedzīvot, Es atjaunošu savu svēto vietu. Pēc tam Dievs atklāj Daniēlam savu plānu nākošajiem gadsimtu gadsimtiem.
70 nedēļas ir ietver laiku no Daniēla dienām līdz pat pasaules galam, kad viss Dieva nodoms būs sekmīgi piepildīts. Tālākajos sešos paragrāfos tiek aprakstīts viss Dieva nodoms pie cilvēces līdz pat Kristus otrajai atnākšanai. Vispirms tās ir trīs lietas, kas jānovērš. Pēc tam seko trīs lietas, kas jāsasniedz.
Lai apgrēcība izbeigtos (lai pārkāpums diltu) Pirmajā jeb negatīvajā daļā sākotnējais nodoms ir novērst apgrēcību, kas nozīmē jebkura grēka novēršanu līdz tādai pakāpei, ka Dieva žēlastība pakļaus grēku un tas vairs nevaldīs pār cilvēku. Tas notiks gan pasaulē, gan pie Dieva tautas.
Lai grēku mērs taptu pilns (lai grēks mitētos) Tas nozīmē, lai ļauno cilvēku grēka darbi tiktu ierobežoti un nevarētu netraucēti valdīt pasaulē.
Lai izpirktu un salīdzinātu pārkāpumus (lai vainu izpirktu). Doma te ir – Dieva tautas nespēka un neapzināti darīto grēku nepielīdzināšana Kristus dēļ.
Tālāk seko pozitīvā daļa: panāktu mūžīgo taisnību (lai mūžīga taisnība sāktos) Jēga te ir tāda – atnestu mūžīgo taisnību. Tas nozīmē, ka tā jāatnes pašam Dievam no ārienes, piešķirot šo taisnību cilvēkam. Tā nav laikā ierobežot mirkļa taisnība, bet tā kā tā ir Dieva taisnība, tai ir mūžīgs raksturs. Šī taisnība jeb Kristus, kuru ar tādām ilgām gaidīja Vecās Derības Dieva tauta, ir dārgumu dārgums. Daniēls šeit runā Pāvila valodā – tā ir patiesās Dieva tautas valoda.
Tā kā mūžīgā taisnība ir bijusi visas Rakstu un praviešu sludinātās vēsts mērķis, tālāk dabiski seko lai piepildītos praviešu skatījumi un pasludinājumi par nākotni (lai parādības un pravietojumi mitētos) Burtiski te atkal ir – lai tiktu aizzīmogoti. Tā kā pravietojumu mērķis būs piepildīts, tad pēc tiem vairs nebūs vajadzības. Kā Atklāsmes grāmatā lasām – praviešu liecība ir Kristus.
lai iesvaidītu visusvētāko (lai iesvētītu svētumu svētumu) Pirmais vārds svaidītu nozīmē, ka tiktu dāvātas Svētā Gara dāvanas, ko simbolizē eļļa. Lielākas grūtības ir ar otro vārdu Vissvētāko (qōdesh qodashīm), burtiski svētumu svētumu. Šis vārds Rakstos tiek attiecināts gan uz vissvētāko vietu templī, gan uz pašu templi, uz altāriem, dievkalpošanai domātajiem traukiem, priesteriem domāto pienestā upura daļu un pat uz Āronu (1.Lku.23:13). Doma te ir tāda, ka Dieva svētā klātbūtne, kas mājoja Vecās Derības templī te tiks pilnībā realizēta. Pats Dievs būs viņu vidū un būs viņu gaisma un saule (Atkl.21:23). “Tempļa es tur neredzēju. Jo viņas templis ir Kungs Dievs Visuvaldītājs un Jērs. Pilsētai saules un mēness gaismas nevajag, jo Dieva spožums to apgaismo, un viņas gaisma ir Jērs. Tautas staigās viņas gaismā.” (Atkl.21:22) Vissvētākais tātad ir Kristus savas tautas vidū.
Ieskaties