Diskusijas strupceļš
« Pie kuras baznīcas piederēt? | Lasīt iepriekšējo »
Nupat krustiņš izskaidroja, kura rindkopa kāda KLB mācītāja rakstā viņam lika izdarīt secinājumus par sinerģismu KLB, tādēļ tagad Gundars viņam atbildēs. Gribas cerēt, ka šis jautājums būs atrisināts, ja vien krustiņš ļausies pārliecināties kaut vienā jautājumā un liksies mierā. Kaut arī ļoti iespējams viņš apriori to noraidīs un nevēlēsies pierunāties. Diskutētāji tiek arī līdz viensievības jautājuma praktiskākai apspriešanai, jo krustiņš savā selektīvajā LELB sadraudzībā jeb draugu lokā jeb konservatīvā LELB spārna vienā spalvā nepazīst nevienu, kas būtu šķīries un precējies otrreiz. Šoreiz īpaši aizdomājos, vai diskusiju strupecļā noved stūrgalvība vai arī dialoga neiespējamība kā tāda?
Gundars 25.11.2003. 17:34 |
Loti gruti izsekot Jusu samudzinatajai domai, apvainojot G.Bakuli sinergisma keceriba vina raksta “LL” 2003. gada 19. numura. Skiet, ka Jus esat tiri vien nomocijies censoties atrast ko “kontraversalu” “Latvijas luterani” un KLB. Vismaz tas iepriecina, ka ir kads,kas to tik rupigi lasa.
Jus izprotat so Kristus lidzibu ta, ka grecinieks ir ta darga perle, kuru Kristus meklejis? Ir teologi, kas so lidzibu par grasiem un perli sadi skaidro. Tacu Kristus pats sai lidzibai izskaidrojumu nesniedz, ka tas ir citos gadijumos. Kristus sniedz pasaule saprotamu analogiju, lai paskaidrotu ticibas patiesibu, ka Kristus Pestisana un Debesu Valstiba ir tas dargakais, un kadel cilveki garigas lietas nerikojas tikpat sapratigi, ka pasauligas. Nevienu lidzibu nedrikst uztvert parak burtiski un visu aizdzit lidz galejam konsekvencem. Tad jau Kristus pats macitu sinergismu, kad lidziba par desmit jaunavam (Mt25) piecas mulkes tiek gudro jaunavu sutitas pirkt ticibas ellu pie tirgotajiem, un kad tas to ir beidzot dabujusas, tad aizsledz durvis. Bez tam ligavainis saja lidziba nemaz nemekle savas milotas, bet liek pasam rosities pa tumsu un nonemties gar lukturiem. Es ceru Jus sapratat manu punktu. Ielsaieties taja raksta “Dieva svetibas pazemigais krasnums” uzmanigak un Jus tur izlasiiet sadas rindas “Kas tie par amerikanu kalniem: ar straujiem pacelumiem un peksniem kritieniem? No vienas puses, Vins izsuta macit un kristit visas tautas, no otras puses, maca par vienu avi, kam Vins iet pakal, un par atrasto ticibas perli, kuru nogalabajm drosa vieta, kuru rupigi meklejam pa visiem majas kaktiem unngridas skirbam, un, to atradusi, aicinam kaiminus priecaties kopa ar mums.” Varbut Jums tas palicis nepamanits, bet ipasi jau Veca Deriba un stasti par patriarhiem maca Dieva atklasmes un apsolijuma gaitas paradoksalitati un briziem pat skietamo pretrunigumu. Lieli apsolijumi, kas ilgi kavejas (Abrahams, Jekabs). Ta ari Kristus pavel kristit un macit visas tautas visa pasaule, bet cik brizam tas skiet neiespejami pat mazaja latviesu tauta. Tadel Kristus saka macekliem, lai nepriecajas saviem panakumiem, kas var but mainigi, bet par to, ka vinu vardi ir rakstiti Debesis. Es noprotu, ka turpinajumu Bakula sprediki par tiem, kas nerupejas par dargo perli ir ticis uztverst kaut ka personiski, bet macitajs Bakulis so sprediki teica nevis LELB, bet KLB baznicas locekliem KLB Koncila, un vispar man skiet, ka taja nemaz nv sajaukts Evangelijs ar bauslibu, tikai izstastits tadiem cilvekiem, kas sis lietas saprot un ir maciti izskirt (ta gan sakana ar Luteru ir teologijas doktora visa muza skola). Drosi vien uzrunajot nepieredzejusaku auditoriju macitajs Bakulis butu izvelejies citu valodu un izteiksmes lidzeklus, kas attiecigai auditorijai labak uztverama. Sis spredikis bija pamudinajums KLB macitajiem un draudzu prieksniekiem nepriecaties vai nebedaties, ja “gari” ne vienmer paskausa tik liela mera, ka gribetos. Mes esam maza baznica un sada spredika merki ir tacu tik viegli saprast. Ceru, ka palidzeju Jums Jusu launajas aizdomas par sinergisma briesmam KLB. Paldies par velesanos mus tam pasargat. |
Gundars 25.11.2003. 17:45 |
+, Velreiz tomer atpakal par tiem Jusu “viensievjiem”. Labi, ka Jusu argumetus nelasa plasaka auditorija, tie Jus ka LELB macitaju noturetu par vientiesi, kads tacu Jus neesat, vai ne! |
Ķencis 25.11.2003. 23:54 |
Krustiņš raksta: “I Tim. 3 skaidri norāda, ka šķīstums laulības lietās ir ļoti nozīmīga lieta.” Es Tev pilnīgi piekrītu, draugs. Varu Tev apliecināt, ka visi KLB mācītāji dzīvo šķīstu laulības dzīvi ar vienu sievu.
Vēlreiz atgādinu arī to, ka dažiem Taviem amatbrāļiem, ar kuriem Tu ej pie viena altāra un kopīgi piedalies vienā Vakarēdienā, šajā ziņā tik gludi viss neiet. Iesaku Tev rūpēties vispirms par šīm lietām. Es negribu noliegt, ka mēs esam grēcīgi cilvēki, bet tādas lietas gan nedarām. Tava ekseģetiskā pieeja šim jautājumam ir ļoti savāda. Tu raksti: “Ja Tev interesē bibliska attieksme pret laulību, tad es domāju, ka zini, ka bibliski sieva ir tā, ar ko ir bijuši dzimumsakari”. Es tam nevaru piekrist. Lūdzu pārdomā Jēzus vārdus: Jņ.4:18 – “pieci vīri tev ir bijuši, bet, kas tev tagad ir, tas nav tavs vīrs.” Tāpat arī eņģelis sapnī nosauc Mariju par Jāzepa sievu, lai gan viņiem nav bijuši dzimumsakari. Bībele liecina, ka vīrs un sieva ir cilvēki, kurus vieno nevis vispirms savstarpējs seks, bet gan savstarpējs uzticības solījums. Ja vien puuse šo solījumu ir lauzusi, tad nevainīgā puse ir brīva, rīkoties pēc saviem ieskatiem. Ja arī tagad Tu vēl nesaproti par ko ir runa, tad man jāatzīstas, ka es Tev palīdzēt vairs nespēju. |
+ 26.11.2003. 09:17 |
Gundar! Pax Es nezinu, kurš no diskutētājiem ir “nomocijies censoties atrast ko “kontraversalu””, ja ņemam vērā, ka es arvien atgādinu, ka mani iepriecina tas, kas labs un Dievam tīkams. Par tām pērlēm. Manis minētajā gadījumā (Mt.13:45,46), es neatļautos iepīt šeit cilvēka darbu, vienalga kādā auditorijā runātu, bet katram no mums ir tiesības izvēlēties izteiksmes stilu un eksegētisko metodi. Par 10 jaunavām. Nevaru piekrist, ka VD bija “Lieli apsolijumi, kas ilgi kavejas (Abrahams, Jekabs).” Ir tāds labs teiciens krievu valodā: “Priekšnieks neņāk ātrāk vai vēlāk, bet nāk tieši tad, kad vajag.” Arī Dievs nekavējas, bet dara visu pareizā laikā, arī Ābrahāma, Īzāka, Jēkaba un visos citos gadījumos). Par vientiesību attiecībā uz viensievjiem. Kristū |
+ 26.11.2003. 09:39 |
Ķenci! Pax “Vēlreiz atgādinu arī to, ka dažiem Taviem amatbrāļiem, ar kuriem Tu ej pie viena altāra un kopīgi piedalies vienā Vakarēdienā, šajā ziņā tik gludi viss neiet.” Tev, draugs, diemžēl ir slimīga vēlme vispārināt. Godīgi izvērtējot sevi (ceru, ka tiešām objektīvi), es tiešām neesmu bijjis pie altāra ne ar vienu, kam laulības jautājumos būtu divsievības grēks. (Tā kā neesmu viszinis, par cilvēka acīm slēptām attiecībām nezinu, un nav arī mana darīšana, tā kā varbūt tikai tik daudz Tu vari mani vainot) Tomēr es neesmu legālists, ja vien ar mani nesāk runāt legāliski. Tu nepārtraukti, piedod, bet legāliski “mal”, par heterodoksu sabiedrību un atsakies ieraudzīt to labo, kas ir arī šajā sabiedrībā. Un tas jau ir tendenciozi:( Es, ja Tu pasekosi maniem textiem, cenošos nodalīt to, kas labs (LELB un arī KLB) no tā kas ļauns (LELB un arī KLB). Mūsu pieejās ir atšķirība, ne? Par eksegētisko pieeju. Tu mini šo vietu ārpus konteksta, un tā neklājas. Jņ. 4 minētā samariete manāmi nav tikumības paraugs (vērtē, viņa nāk pēc ūdens dienas vidū, kad neviens to nedara – viņa ir izstumta no ciema ļaužu vidus, un Tevis norādītais citāts ir vismaz viens liecinājums kādēļ – viņas izlaidīgā dzīves veida dēļ). Tātad, Tevis minētā atsauce, piedod, bet nav par apspriežamo tematu. Par “Tāpat arī eņģelis sapnī nosauc Mariju par Jāzepa sievu, lai gan viņiem nav bijuši dzimumsakari.” liekas Tev ir taisnība, bet tas, domāju, labi raksturo to, kam arī Tevis sacītajā piekrītu. Laulība tik tiešām nav tikai sekss. Tomēr sekss ir tikai laulībā praktizējams. Tātad, ja cilvēks, stājas dzimumsakaros, viņam ir jāpilda arī citi laulāto pienākumi (V Moz. 22: 28, 29) Sekss ir (redzama, ja tā var teikt) zīme laulībai, kas ir daudz kas vairāk. Un tādēļ tie, kas stājas dzimumattiecībās pirms vai ārpus laulības ir – Glika vārdiem – maukuļi. Kristū |
Ķencis 26.11.2003. 11:31 |
Paldies, par korespondenci. Savu esmu pateicis, ja vēlies vari pārlasīt manis iepriekš sacīto. Neredzu, ka mūsu saruna būtu kaut kā pavirzījusies uz priekšu savstarpējas sapratnes virzienā un esmu pārliecinājies, ka Tu to arī nevēlies. Visu labu. Ķencis. |
Roberto 26.11.2003. 11:36 |
baukulis maukulis* |
Dzejnieks 26.11.2003. 11:51 |
Roberto smadzenes sev silda, jaukiem vārdiem sirdis pilda. Prsonisks tas nav nekas, vien Gliku citē salašņas. |
Jancis 26.11.2003. 12:04 |
+ un pārējie, jūs sākat ieiet niansēs par ko vairs neklājas runāt. Ja tu + esi bijis kristietis no jaunības, pateicies par to Dievam. Pateicies Dievam, ka tev nav sanācis ar gariem matiem skraidīt jaunībā pa Vecrīgas krogiem, dzerstoties un mīlējot meitas. Otro (vai pirmo) baznīcas teologu Augustīnu tu attaisno. Vienkāršus mācītājus par jaunības grēkiem tu nosodi. Par to akmens mešanu pats man iesākumā rakstīji, vai jau esi aizmirsis. Es tev vēl pateikšu priekšā, jaunībā pārkāpu ne tikai 6. bausli, bet arī pirmo un otro un trešo utt. Tā kā manu grēku sarakstu tu vari droši papildināt un uzrakstīt garu jo garu. Tikai paldies Dievam, Kristus tam visam ir pārvilcis svītru: sarkanu ar savām asinīm un pateicis man: es tev piedodu visus tavus grēkus. Un ja Dievs man to ir pateicis, tad ne velns, nedz arī tu, +, nedz tu, Roberto, ar savām apsūdzībām man neko nespēj padarīt. |
Ķencis 26.11.2003. 13:09 |
Krustiņ,
vai Tu nevarētu mums atsūtīt uz adresi luteranis@luteranis.lv kādu no saviem sprediķiem. Jau iepriekš pateicos, Tavs Draugs Ķencis. |
Gundars 25.11.2003. 16:35 |
+, Blac!!!1)Tas par tam jaunavam mani tiesam parsteidza, ka ari Jusu sanktifikacijas interpretacija. Sanktifikacija ir labie darbi, kas plust no ticibas, bet ticiba, ka zinams, ir Sveta Gara davana Kristus Upura del. Bet Jusuprat Kristus liek nabaga jaunavam to nopelnit. Jus sava Mt 25 skaidrojuma pilnigi esat sajaucis taisnosanu ar sanktifikaciju, jeb labajiem darbiem. Tas nu tad ir tas sinergisms – loti spilgts un skaidri uzskatams. Lasiet Apologijas XX. artikulu, ipasi, “Jesaja saka, “Tas Kungs uzkrava visus musu grekus Vinam.” (Jes 53:6). Turpretim pretinieki maca, ka Dievs musu netaisnibu uzkrauj nevis Kristum, bet gan musu darbiem”. Ko vel Jums ieteikt saja sakariba? Varbut, CA VI Par jauno paklausibu, kas skaidri norada, ka labie darbi ir nevis dveseles pestisanas papildkomponente, bet Dieva prata pildisana. Lk 17:10, “Kad jus visu, kas jums uzdots, busit izpildijusi, sakait: mes esam necienigi kalpi!” Ambrozijs maca, ka tas kas tic uz Kristu, tiek izglabts bez darbiem. Tatad Jusu Mt 25 eksegeze ir nepareiza ne vien eksegetiski, bet ari runa pretim ticibas artikuliem. 2)Lai pieliktu beidzot punktu mulkigajai tergasanai par “vien- vai divsievjiem”, ieteicu palasit Apologijas XXIII. artikulu par laulibu, ipasi par priesteru laulibu 246. lpp. “Var gadities, ka kada sirds, ka Abrahama vai Jekaba, kas bija “polugamoi” (jeb. daudzsievji -gr.), ir skistaka, esot lauliba ar daudzam sievam, un mazak deg karibas neka daudzu jaunavu sirdis – ari to sirdis, kas patiesam spej pasi savaldities.” Un nevajag te Jusu argumentaciju (ko es iepazinis Jusu stilu sagaidu), ka Abrahams un Mozus bija VD cilveki, bet mes Jaunas, jo vai tad Jaunas Deribas greku piedosana ir mazaka, neka ta bija Vecas Deribas laikos?! Jums butu japapeti ari Kristus ciltsraksti, kuros ne jau bez ipasa noluka ir ieslegtas Rahaba (Jerikas prostitute), Tamara (kas ienema bernu no Judas izlikdamas par prostituti))Mt1), nerunajot jau par Davidu un vina greknozelas Psalmiem (32., 38.u.c) Vai tas viss Jums tiesam nav zinams? Vai Jus nezinat, ka Dievs atjauno greciniekus, kas nozelo savus grekus? Jus esat lielakais legalisma sludinatajs, ko men pedeja laika iznacis klausities (lasit). Piedevam, man rodas parlieciba, ka Jus tomer pilniba neizprotat Rakstu Garu, kas ir Dieva Evangelijs. Jus rakstiet Kencim, ka neesot gajis pie altara vai dievgalda kopa ar “divsievjiem”… Arprats! Kaut ko tik nekristigi farizejisku ilgi neesmu dzirdejis. Labak neturpinasim so diskusiju, lai Jus, veloties paspidet un atrakstities savu citu lasitaju prieksa, nesagvelzat vel ko trakaku. Ka jau mineja Kencis, Jums mums nemaz nav jaataisno sava busana vai nebusana kada cita baznica, KLB Jums noteikti nav vietas, pat ja esat jaunava, dzivojat celibata, gavejat katru otro dienu un zinat Bibeli no galvas. Izlasiet un nodziediet 206.dziesmu Jaunaja dziesmu gramata. Man si diskusija sak skist veltigs laika terins. Tiesi tadel jau pastav KLB, lai velosipeds nebutu jaizgudro katru dienu no jauna. Un beigu beigas, ja jau Dievs no akmeniem varot radit Abrahamam bernus, tad, ja taisnie un sirdsskistie kluse vai runa un maca maldus un aplamibas, tad jau ari no “divsievjiem” Dievs biskapus noteikti spej iztaisit. Ar Dievu! |
+ 27.11.2003. 09:08 |
Pax Esmu legālists (bauslību tveru visā nopietnībā) gan pret sevi, gan citiem. Tomēr cik man ir no Gara, to lai sprieži Tas, Kas sūta Garu. Lai nu tā būtu, ka Jūs, Gundar, Ķenci un Janci esat tie, kam ir tiesības legāliski skaldīt par mācību un tās tīrību. Patiesību izšķirs Dievs Pastarajā tiesā. Kristū p.s. Sasmīdināja “ekskomunikācija” no baznīcas, kurā es neesmu:)) |
Jancis 27.11.2003. 18:44 |
Skaidrs diskusija nav iespējama. Pat par Kristus līdzībām uzskati atšķiras. Nesaprotu kā pirms tam varējām saprasties.
Secinājums: Tāpēc arī ir dažādas baznīcas, ka katrs runā savā valodā un nesaprot, ko saka otrs. Varbūt jākļūst par pareiziticīgo! Bet kur tad viņi ir? Varbūt kāds cits bez + arī ko teiks, esiet drosmīgi! |
laikam tā tik Roberto prot/prata pateikt.
Tik kodolīgi ar veļas rulli pa pieri, vai objektīvi vai arī ne, — nav tik svarīgi.
Pašam tagad nesametas šķērmi par jaunības darbiem/vārdiem?? :)
* – man ir ļoti žēl, ka nav iespējams atjaunot pilnu dzejolīti, jo savādāk divi vārdi izrauti no konteksta nesniedz pilnu priekšstatu par tā domu gājienu…
Robi, vai tavs koments ir pirms 9 gadiem pieliktās zvaigznītes paskaidrojums?? :)
kas vēl par dzejolīti?? :) kāds Lutera akadēmijas studentu jaunrades mēģinājums? :)
P.S. Pirms 9 gadiem man tas šķita vairāk pēc tādas apsaukāšanās.. tā bij’ kā sava veida šokterapija :)
Skaidrs diskusija nav iespējama….
bet vai tiešām ar to diskusija beidzās???
jean, nākamajā nedēļā – pēc 15.janvāra – e-baznīca atgriežas uz pilnu klapi, tad arī lasi turpinājumu.
..lai vai kas tas bija pirms 9 gadiem, tas tomēr nāca par labu visiem, vienīgi žēl ka tagad nevar restaurēt to “rupjo” komentāru.