e-pāvests LELB 23.sinodē
Vakar, 6.jūnijā, visas interneta e-BAZNICAs e-pāvests Roberto, ieradās Pasaules Tirdzniecības Centra konferenču zālē, kur divas dienas norisinājās Latvijas baznīcas [LELB] 23.sinode.
e-pāvests apmeklējot šo augstā līmenī noorganizēto pasākumu, ar savu klātbūtni pagodināja gan sinodāļus, gan garīdzniecību.
Šīs vizītes ietvaros e-minece atvēlēja laiku, lai aplūkot bagātīgi klātos galdus, nokārtot dažas juridiskas formalitātes, kā arī personīgi apsveiktu plusiņjāni [Rīgas un visas Latvijas arhibīskapu Jāni Vanagu] un LELB foruma noslēpumaino redaktoru [Pāvilu Brūveru] ar jaunās satversmes un jauno bīskapu ievēlēšanu.
e-pāvests priecājas par redaktora galvu reibinošo karjeru LELB, kurš sava jaunā garīgā statusa pārņemts likās esam ļoti laimīgs. e-minences apsveikums viņu aizkustināja līdz sirds dziļumiem, savukārt plusiņjānis bija manāmi apmulsis par augstā viesa negaidīto vizīti, un patīkami pārsteigts par šādu pagodinājumu. e-minence pieļauj, ka plusiņjāņa emocijas joprojām nav rimušās.
Tālākā informācija tika saņemta no uzticamiem avotiem, jo e-pāvests nespēja ieiet konferenču zālē kādu neizskaidrojamu iemeslu dēļ. “Likās, ka kāds mani tā kā attur,” skaidroja e-minence.
Ļoti iespējams, ka nevienā oficiālā LELB ziņojumā sekojošā informācija nekad šādā veidā neparadīsies, bet ikviens krietns sinodes apmeklētājs atzīs, ka tā tas arī bija.
Lai neieslīgtu detaļās, pievērsīsimies būtiskākajam lēmumam – LELB nemaldīgās “svētās” satversmes pieņemšanai, kura esot tik principiāli pārpareiza, ka par to netika ļauts diskutēt un spriest. Tas ir pamatos ar apgalvojumu, ka tajā izmainot kādu teikumu, izmainīsies viss saturs.
e-pāvests uzsvēra, ka šis balsojums ir zīmīgs vēsturisks notikums ne vien ar to, ka sinodāļi paši sev ir atņēmuši varu, bet arī ar to, ka no vakardienas LELB vairs nevar saukt par luterisku. e-minencei bija radušies līdzīgi pamatoti uzskati jau krietni agrāk, bet tagad viņš priecājas par oficiāli apstiprināto faktu, un no sirds apsveic tos LELBiešus, kuri pēc tā tik ļoti ilgojās. “Pamatakments tam tika likts jau 1920os gados, kā arī “ievēlot” Vanagu amatā uz mūžu.” precizē e-minence.
e-pāvestam sašutumu radīja fakts, ka Vissvētīgais Rīgas Biķeru un Svētā evaņģēlista Lūkas evaņģēliski luterisko draudžu mācītājs Aleksandrs tika nosaukts sinodē par velna apsēstu, jo atļāvās apstrīdēt “svētās” satversmes nemaldību un atbilstību Svētajiem Rakstiem un Luteriskajām ticības apliecībām. Atsevišķs balsojums par Vissvētīgā Aleksandra apsēstību netika veikts, jo, šķiet, visiem tas tāpat bijis skaidrs. “Esmu sašutis,” sacīja e-minence. Jāpiebilst, ka kāds pakārtots balsojums atklāja, ka 12 ir pret to, bet kādi 300 par. “To pat ir grūti komentēt,” sacīja e-minence.
Viņa e-minence e-pāvests bija neizpratnē par šādiem garīdzniecības izteikumiem, un piemetināja, ka arī e-ntuziasti ir vairākkārt saņēmuši līdzīgus apmelojumus. “Tie ir klaji meli un centieni samulsināt labticīgus kristiešus.” sacīja Roberto.
“Viņiem ir smilšukastes sindroms,” skaidro e-pāvests. “Gluži kā mazi bērni spēlējas smilšu kastē, radot savu pasauli, tā šie iedomājas, ka drīkst spēlēties ar Dieva svēto Vārdu un mācību, un palikt nesodīti, neaizskarami un arī luteriski.”
Visbeidzot e-pāvests, kristīgā mīlestībā un pazemībā, aicina visus LELB draudžu locekļus, kuriem rūp Dieva Vārda patiesība, ignorēt sinodes lēmumus, jo tā kā sinodāļi ir uzurpējuši tiesības, kuras viņiem neviens nav devis, tad nevienam nav jāklausās, ko viņi baznīcas vārdā pavēl vai aizliedz.
Tāpat e-pāvests aicina draudzes pārtraukt finansiāli uzturēt konsistoriju un pārtraukt juridiskas attiecības ar LELB, kā arī, nepieciešamības gadījumā, atstāt pat dievnamu, un noturēt dievkalpojumus citur. “Situācija ir traģiska, bet nu draudzēm ir jārīkojas,” sacīja e-minenece, “tas ir katra pienākums un atbildība.”
e-pāvests arī izsaka atbalstu Vissvētīgajam Aleksandram viņa darbā un centienos. “Es viņu ļoti labi saprotu.” sacīja e-minence. “Sinodē notikušais ar Vissvētīgo Aleksandru man atgādināja notikumu no Bībeles, proti, Apsutuļu darbu 17.nodaļas: “dažus brāļus vilka pilsētas valdes priekšā, kliegdami: “Tie, kas visā pasaulē rada nemieru, atnākuši arī šeit; tos Jazons uzņēmis; un tie visi rīkojas pret ķeizara pavēlēm, sacīdami, ka cits ir ķēniņš – Jēzus.”
Pāri visam e-pāvests piekodina kristiešiem rūpīgi mācīties Svētos Rakstus un Luteriskās ticības apliecības, un izvērtēt savus mācītājus, vai viņi māca saskaņā ar Luteriskajām ticības apliecībām. Mūsdienās ir atstāts novārtā tas, ko darījuši patiesi ticīgiem vienmēr. [Ap.d.17:11b]
“Kur tiek zaudēta skaidra Dieva Vārda mācība, tur tiek apdraudēta glābjošā ticība, kas ir patmats kristīgai dzīvei šeit laikā, un mūžīgai dzīvībai mūžībā,” ar dziļām bažām un rūpēm saka e-pāvests.
ak, draugi. ja vien jūs savā pusē esošo taisnību spētu deklarēt bez šīs nepārtrauktās ņirdzīgas provokācijas ar plikā dibena rādīšanu.
kas notika sinodē, labi skaidro Odītis LELB forumā: par lielo balsu vairākumu (pieņemot jauno Satversmi) ir tiesa, bet tas neapliecina, ka visi, kas nobalsoja PAR, saprata, par ko viņi balso. Daudzi tā izdarīja pateicoties arhipbīskapa uzrunai tieši pirms balsojuma, kā arī tāpēc, ka Satversmes maiņas jautājums jau stiepjas kopš 19. Sinodes.
Vai pamanījāt, ka saskaņā ar jauno satversmi iecirkņa prāvests kopā ar mācītāju var ekskomunicēt jebkuru draudzes locekli? Turklāt draudzei vai tās padomei šai jautājumā vairs nav nekāda teikšana! IMHO tas nav normāli! Šajā ziņā var piekrist jaunās satversmes reklāmai – tā ļau efektīvāk pieņemt lēmumums…
Tāpat, manuprāt, ir dīvains pants, kurš saka, ka bīskapu kolēģija var atcelt JEBKURU Baznīcas lēmumu, arī Sinodes. Sinodē tika skaidrots, ka tas pasargāšot baznīcu pret “sliktas Sinodes” (Sinode=aitu bars?) lēmumiem, piemēram, geju laulāšanas legalizēšanu etc. Bet, ja Sinode (t.i. Baznīcas locekļi) tādu lēmumu pieņem,
… tad mācības jautājums nav bijis labi pieskatīts jau pirms tam. Turklāt palika neatbildēts mans jautājums, kas notiek, ja kļūdās bīskapu kolēģija (mēs VISI esam grēcīgi un varam pieļaut kļūdas). Mēs tak neapstiprināsim tās nemaldīgumu?
Saprotu, ka šādas nepilnības var nodarīt ļaunu tikai gadījumā, ja tās apzināti ļaunprātīgi pielieto. Tomēr nesaprotu, kāpēc tādas iespējas vispār ir jāatstāj. Te neiet runa par uzticēšanos, bet par kārtību (starp citu, punkts par “jebkura lēmuma atcēlšanu”, norāda, ka Sinode NAV uzticama )
ak jā, mīļā Agnese, tev ir absolūta taisnība
“õ блядь svētīgi [..] sasvīdušie”
bez sis kartejas anti lutersikas propogandas un skeltniecibas labak sai portala butu puiblicet satversmi, lai tad tiesam cilveki reali redz kur un kadas izmainas ir veiktas, jo man vienkarsam baznicenam nekadi satversmes projekti nav pieejami
zibeni, “slikta sinode” būs tad, kad Vissvētīgais Aleksandrs savā pusē dabūs vairākumu. Lai bīskapi no tā jūs pasarg.
luterānis, šos vārdus tu ierakstīji nepareizā portālā.
Zibeni, pirms kaut ko citē, pajautā, vai cilvēks to vēlas :(
Oc, pirms raksti kaut ko publiski, rēķinies, ka Tevi citēs
zibens: arī tas tiesa ;) Peace
Oc, peace :) (man jau patika, tāpēc citēju)
pretīg būšan
uz manis vēl dus putekļi no vēsturiskās kaujas iekš ptc.
karalis ir piebeigc, lai dzīvo karaļi un šķiļas vēl no jauna kā cāļi.
varu tikai pievienoties papas teiktajam – luteriskās baznīcas graušana pilnā sparā gāja vāļā jau kopš ulmaniskās republikas laika, kad no draudzēm tika padzīti konservatīvie vācu mācītāji un to vietā stājās liberāļu un komunistu mācību propogandējoši ganupuikas letiņi. kam tas interesē, palasieties lūdzu māc. Andrievu Niedru.
Ko nu vēl lai saka. Pievienojos e-pāvesta kristīgajiem un konstruktīvajiem aicinājumiem draudzēm. Kristīgā atbildība iestājas tur, kur nevis tagadne ar savām prasībām stāv Kristus priekšā, bet kur tagadne atrodas Kristus prasību priekšā.
ne biju tur ne dzirdēju ne redzēju
taču man ir viedoklis :D par šo
– – –
Savu laik’ to “jauno satversmes projektu” sasvītroju gluži raibu
gribēdams iesniegot atbildīgajiem projekta izstrādātājiem
[savā naivajā dedzībā gribot ko palīdzēt mainīt]
– – –
taču taču… kad sapratu LELBābeles bezcerīgo situāciju
tad atmetu savai “vēja kulšanas” nodarbei ar roku
jo kas gribētu ko mainīt taj’ sistēmā
tie to nevar, bet kas varētu
tie to negrib.
O jā, atceros tos laikus talyc. Sasvītrots bija pamatīgi.
Pats ercepiskops nezināja ko atbildēt.
Nekā nesaprotu, par ko te ir runa! Kāds pāvests, kāds Aleksandrs. Vai tad mēs visi neesam kristieši?
Es vēl arī no Agnese komentāriem nesaprotu, kurš rādīja dibenu un kurā vietā? Tas tas e-pāvests, kamēr bija sinodē? Kam viņš rādīja – Aleksandram? Vai pāvests drīkst rādīt dibenu?
Lieniit, izlasi visu leenaam un nesatraucoties, un domaajos liidzi
Jāatzīst, ka notikušais ir vēsturisks fakts, kas iezīmē praktizēto doktrināro atkāpju oficiālu, publisku noformējumu. Pagaidam forma ir gana aizplīvurota, taču tendences ir acīmredzamas – arhibīskapa varas nostiprināšana atņemot to Sinodei [gribas ironizēt, ka tikai ex cathedra vēl nav apstiprināts], konfirmācijas neuzkrītoša pielīdzināšana kristībai un daudzas citas lietas, kas, citējot “manifestējas kā LELB klātbūtne draudzē”. Jadomā, ka manifestējas kā visuresoša ēna Kapituls līdz ar viņa eminenci J.Vanagu, praktiski vienpersoniski izlemjot visas lietas. Episkopāts, kurā nav vietas Sinodei, arvien vairāk uzņem romiski – anglikānisko kursu, nupat to apstiprinot arī rakstiski.
Nudien, nevaru atturēties no paralēļu vilkšanas ar Tridentas koncilu. Bēdas.
Draugi [īpaši Lienīte], dibena propoganda notika pagājušo svētdien Vērmanītī, bet ar to e-pāvestam nav nekāda skara.
Indrex, vēl var kādu paralēlīti novilkt ar to, kā Israēls gribēja sev ķēniņu, tāpat kā pagāniem, neskatoties uz to, ka Dievs bija viņu Ķēniņš, un bija ar mieru maksāt lielākus % nodokļos.
redziet, draugi, man bija saruna iekš ptc ar e-papā par tikko notikušo sinodes balsošanu un lēmumu pieņemšanu, kuri iezīmēja skaidru atkāpšanos no LTA – nu kaut vai jautājumā par biskapu kolēģiju kā galējo instanci jebkuros jautājumos baznīcā. tas ir pretrunā ar xxviii artiķeli.
kas atiecas uz agrāko manu polemiku ar exegetliturgu DM par to vai lelbs ir vai nav luterisks, varu draugiem atgādināt pāris lietas:
!līdz 5.06.2007 lelbs BIJA luterisks, jo pastāvēja iespēja atsevišķiem
mācītājiem un draudzēm palikt pie LTA, nenonākot konfliktā ar augstāko lelb
instanci – sinodi un tās lēmumiem. tagad, uzsveru, tikai tagad tas vairs tā nav.
!lai nu kam, tik ne pļāpīgam DM, kas pats konsekventi neturas pie luteriskās
tradīcijas un klabina taustiņus, īpaši neiespringstot saprast, ko kāds cits
raxta, ir pamatotas tiesības spriest par luteriskumu
!jā un vēl, kā es raxtīju – mana ticība vai man dotais ticibas mērs, ko???
1) leleb :(
2) dd :)
3) ja turpināsi nejēgā pukoties, būs :(
Ja tas mīkstinātu (smooth) Tavu sirdi, varētu Tev uzsaukt, teiksim, Jameson (it’s real smooth). Mm?
(Citiem manis apbēdinātajiem: piedāvājums attiecas tikai uz dd. Jums pārējiem – pa ģelu viss. Šis, lūk, nu jau pat ar mutes liecību sāk atjēgties.)
mjā, mūsu mācītājs gribēja mani kā pārstāvi no Siguldas aizsūtīt uz to sinodi, bet es atteicos un droši vien labi ka tā…nujā vispār skumji, patiesībā tur nav nekā smieklīga, tā ir vienkārši katastrofa
katastrofa tiem, kas nebija gribējuši klausīt mūsu norādēm par LELBābeles kursu, …aktīvi vai pasīvi aizstāvot tās stūrmaņus.
[Dan.9:26]
…līdz pašam galam būs karš, un norisināsies iepriekš stingri nolemtā postīšana an zemes noplicināšana.
paldies Dievam neesmu sabatists adventists, bet kārtīgs luteranis, kurš stādīs ābeli arī tad, ja rītu būs pastardiena.
draugs Talyc, vai neesi ievērojis atšķirību mūsu starpā – Tev rūp lelbs ar tā stūrmaņiem, man atkal avis…
So, what about “Jameson”, dd? Dzeram tubrālības? Ja ir avis, tad taisām “groziņu vakaru”. Mm? Es nopietni.
nu, džeimsonam nav ne vainas, nāks gadījiens, būs arī zaķīšu pirtiņa;)
:)
Labs laiciņš bija pagājis, ka uz raksta sakrājās pat putekļi. Pārlasīju un priecājos ar varen lielu prieku – gan par [e-pāvesta pausto] e-BAZNICAs nostāju, gan raksta formu.
mjā, es ar notraucu putekļus
palasījos un pūšu (tos)
:( – – –
atceros, ka reiz nodarbībā par sektām mani izbrīnīja fenomens
ka gadījumi, ja tiek uzrādītas kļūdas maldu mācībās vai
maldu mācītāju pravietojumi klaji falši bijuši
tad sektas locekļi nevis pārdomā un izdara
secinājumus, bet apklāj/upgreido savus
maldus ar jaunām shēmām un teorijām
un turpina ticēt vēl jo stiprāk.
– – –
arī še brīnos par “beidzamajiem mohikāņiem”
kuri domā esam ortodoksi paliekot heterodoksā
(un nu jau tuvu tam ka antikristīgā) kultā
– – –
:( kādam te tik dikti rūpot avis, ka viņš sava
neatkāpīgā lepnuma dēļ ir gatavs tās vest pa sevis izvēlēto taku
ignorējot norādes, ka ceļš ved uz aizu un tieši vilkiem rīklē
…baznīca ir ceļama no apakšas, nevis no augšas;
labi padomi no augšas ir uzklausāmi;
eventuāli sliktiem vajadzētu būt noraidāmiem;
bet pressings no augšas, visdrīzām var beigties ar daudzu mazāku putniņu pārlidojumiem uz klajumiem ar mazāk aizplīvurotām debesīm/.
j, lelbānis
Dikti jautri(tragiski) es pajautaju vienam macitajam par M.Luteru un vina atstato mantojumu LTA. Nu atbilde bija apmeram sada. M. Luters un vina teologija ir izcila, bet tikai 16. gadsimta… Kas ir tagat? Katoliskipareizticiga harizmatiski apdvesta surogat teologija.