Ieskaties

12 komentāri par “e-Reflexija

  1. jā, Didzi, tā būs labi :)
    lai katram tiek kas tam pienākas
    un lai katris te dabūn (atrod) ko meklējis…

  2. nu ko, draugi konfesionāļi, jūs tomēr esat un paliekat LELB produkts. Tikpat naski atsaukties uz liturģiju kā mūsu balto brālība, un uz izplūdušu exeģezēšanu kā pārdaugavieši.
    Jā aboļi no ābeles tālu nekrīt(nepūst)…

  3. draugs DM, esi tik laipns, noslauki putekļus no Millera un palasies, ko nozīmē būt patiesi kristīgam (luteriskam) exeģētam – apzinīgi jānorāda texta patiesā nozīme (163). Tev vēl visas iespējas to izdarīt.

  4. Tomēr sprediķis nav vienīgā, bet es teiktu, ka drīzāk minimālā, satis est, daļa Baznīcā, kur ļaudīm tiek mācīta ticība. Vēl jau ir arī katehēze, vēlamas ir arī mācītāja vizītes pie draudzes locekļiem mājās [atkarībā no apstākļiem], kā arī var būt Bībeles stundas, dažādi sadraudzības pasākumi utt.

    un kurš tad vienā citā diskusijā tik aktīvi noliedza jebkādu sadraudzības pasākumu nepieciešamību, kas ir ārpus svētdienas dievkalpojuma?

  5. Kā teica viens godājams profesors – sprediķis skaidro cilvēku. Manuprāt, tieši šajā aspektā paradās gan bauslības un Evaņģēlija atšķiršanas principiāla nozīme, kas, kā jau redzam, atsaucas klausītāju “dabūt, kas pienākas” jeb uzklausīšanā vai noraidījumā, gan liturģiskajā saiknē jeb “vedināšana uz sekojošo Sv.Vakarēdienu.”
    Par iespēju robežām M.Luters labi ir teicis, ka svarīgi ir pasludināt patiesību, bet vairāk arī nav nedz vajadzības, nedz vēlēšanas runāt [aptuvens pārstāsts]. Jo ar pērlēm nudien nav ko šķiesties.

  6. ko tad bračku tu te vēl pļukšķi. paturi uz priekšu “savas” pērles pie sevis.

  7. jā, bet tur jau tā lieta, ka šeit ir divas galējības
    1.nekur neko vairāk par dievkalpojumu un punkts
    2.katrs nu tagad uz savu galvu tik ceps augšā bezmaz vai savu organizāciju

    tomēr derētu tākā nolīdzsvaroties, īpaši,ja šo – Par iespēju robežām M.Luters labi ir teicis, ka svarīgi ir pasludināt patiesību, bet vairāk arī nav nedz vajadzības, nedz vēlēšanas runāt – skaidro ka tas attiektos uz citiem pasākumiem, bet te konkrēti uz šo tēmu vienprātības grāmatā tā šķiet. Pateišām kad kaut kas ir skaidri pateikts, tad arī nav vairs vajadzības vēl kādiem augsti gudriem vārdiem runāt, BET, nekad jau nebūs tā, ka no bībeles vairs nav ko mācīties, jo arvien ir kas tāds, ko nekad iepriekš neesam iedomājušies, tā kā sludiniet laikā un nelaikā….

  8. ddauka >
    Gudrība no tevis pilnīgi dzirksteļo.
    Nespēja argumentēt tiek kompensēta ar prastu rupjību.

  9. Lasi ,domā un raksti…
    Izlasīju, padomāju un palika skumji…
    Ja Jēzus sludinātu tikai no sinagogas un izstrādātu gudras metodikas saviem sprediķiem, tad viņam noteikti nebūtu laika uzrunāt muitniekus,palaistuves un citus bandītus…

  10. Jony, paskaidro man, lūdzu, ar ko, piemēram, es vai Tu atšķiramies no muitniekiem, palaistuvēm un citiem bandītiem?
    Un vēl, kas Tev liek domāt, ka Jēzus sprediķi nebija metodisks bauslības un Evaņģēlija atšķiršanas un pasludināšanas piemērs?
    Un beidzot – kur mūsdienās var sastapt Kristu?

  11. draugs I, kurā vietā esmu bijis rupjš un pie tam vēl prasti???
    mūsu pusē ar pļurkšēšanu apzīmē mazu bērnu nesaprotamu runāšanu, lūk
    bet, ja kāds te tiešām smirdina gaisu, tad tas būs exegetliturgs DM, kuram gan labpatīk citus dēvēt par cūkām un pārstāstīt atejasstāstus. liekas tas arī ir vienīgais, ko tas cilēks māk. jā, kas tev to neļauj ieraudzīt, ko???

Atbildēt