Facebook kā baznīcas aizstājējs
“Facebook” dibinātājs Marks Cukerbergs uzskata, ka šis sociālais tīkls var aizstāt tās nišas cilvēku dzīvē, kas palikušas tukšas pēc baznīcas nozīmes samazināšanās.
Taču laba baznīca ir daudz kas vairāk nekā sociālais tīkls. Pašlaik globālo tīmekli mēnesī izmanto vairāk nekā divi miljardi lietotāju. Līdz ar to facebook.com ir daudz vairāk cilvēku nekā jebkurā kristīgā konfesijā.
Cukerbergs vēlas palielināt dalībnieku skaitu dažādās feisbuka interešu grupās. Dalība tajās varētu sniegt cilvēkiem sociālās piederības izjūtu, tāpat kā to sniedz piederība draudzei. “Cilvēki, kas apmeklē baznīcu, ir aktīvāki un ziedo vairāk – ne tikai tādēļ, ka viņi ir reliģiozi, bet arī tāpēc, ka apzinās savu piederību kādai no sabiedrības grupām.”
Reliģijas eksperts Peters Ormerods, komentēdams Cukerberga viedokli, izsakās, ka baznīcas sludina, ka cilvēks nav pasaules centrs, turpretim sociālais tīkls “Facebook” prezentē sašaurinātu un nabadzīgu skatījumu uz mums pašiem. Baznīca sapazīstina cilvēkus, kas sevi ne vienmēr apzīmē par draugiem, tie kopā dzied, lūdzas un svin Svēto Vakarēdienu.
Tomēr draudzes var būt arī virspusējas un ievainot cilvēkus. Baznīcas atspoguļo gan cilvēces ēnas puses, gan arī labo potenciālu. Baznīca ir kas vairāk par sociālo tīklu. Tā ir arī miera, dziļuma un norimšanas vieta.
Ieskaties