Ieskaties

6 komentāri par “Filozofijas un teoloģijas laulība?

  1. …šī (savienība) valsts būs pa daļai stipra, pa daļai tomēr tieksies arī sadrupt. Un, ka tu redzēji, ka dzelzs bija maisīta ar mālu, tas norāda, ka abu daļu cilvēki sadzīvē un laulības noslēdzot gan saskaras cits ar citu, bet neviena daļa nesaraujami nesavienojas ar otru, tieši tā kā dzelzs nesavienojas ar mālu. (iz Daniēla…)

  2. [..] padara filozofiju par [..] veidu, kas turklāt pretendē uz absolūtu kompetenci
    ===========
    Nevaru piekrist, ka filozofija uz to pretendē. Citādi, manuprāt, vērtīgs raksts.

  3. A ko bij tik grūtio vārdu “filosofija” iztulkot kā “gudrības mīlestību”?

  4. Un vēl… Dievs ir uzrakstījis divas grāmatas! Viena tapa tad, kad Dievs teica “Lai Top”… arī grāmata, kas rakstīta caur Dieva Vārdu, tiek uzturēta ar Dieva Vārdu.
    Un speciālā atklāsme – Kanopniskie Raksti!
    Līdz šim tīri praktiski novērojumi liecina, ka ar pirmās grāmatas lasīšanu daudz labāk veicas zinātnei (nīstajai filosofijai) nekā teoloģijai! Tādējādi, tā ar vienu roku aizmēzt Apgaismības produktu ir mēģinājums Lutera Geocentrisko pasaules skatījumu likt par pareizo tikai tāpēc, ka Teoloģijā viņš bij liels vīrs!

  5. sorry, ka tik daudz rakstu!

    Lai šejienieši nedomātu, ka es ir baigais Kristietības un klasiskās filosofijas sakausēšanas fans, tad pateikšu un apliecināšu, ka arī es uzskatu, ka Grieķu filosofijas ienākšana Kristietībā ko jau te Indrex raksta par Sholastiku un A. Toma darbiem, BIJ showstoppers kristietībai un drauds! Tā kā es piekrītu, ka Teoloģijai ir jāstāv pašai par sevi… nejaucot tur iekšā filosofiju vai kādu citu disciplīnu!

  6. Pasaules skatījums ir teocentrisks,…vai arī tāds nav. Ja Dievs nav centrā, Viņa nav arī perifērijā.

Atbildēt