Gadu miljonos vai atsevišķās dienās
Tad, kad Bībele runā par sešām radīšanas dienām, tad tās ir domātas diena ar rītu un vakaru, bet tieši šī diena nav domāta tāda, kas ir saskaitāma, bet runājot par dienu Bībele pirmkārt runā par dienas spēku, kas fizikālo dienu dara par to, kas tā ir, dara par radīšanas dabisko dialektiku.
Fizikālā problēma nemaz neattiecas uz diskusiju, par to, kas ir teikts ar vārdu “diena”. Bibliskajai domai tas nemaina neko, vienalga, vai radīšana ir notikusi gadu miljonu vai atsevišķu dienu ritmā, mums nav neviena iemesla apgalvot pēdējo vai apšaubīt pirmo.
Bet jautājums kā tāds neattiecas uz mums. Tas, ka bibliskais autors, tik tālu, cik viņa vārds ir cilvēciskais vārds, ir pakļauts savam laikam, atziņai un savām robežām, tiek apstrīdēts tik pat maz kā tas, ka vienīgi Dievs pats runā uz mums caur šo Vārdu par radīšanu.
Dieva dienas ir ritmi, kuros radība mīt mierā.
Kāds var paskaidrot, ko Bonhēfers gibēja pateikt? Vai to, ka miljardi gadi ir nepieciešami, lai no Dieva radītās matērijas rastos cilvēks?
…Fizikālā problēma nemaz neattiecas uz diskusiju, par to, kas ir teikts ar vārdu “diena”…
…runājot par dienu Bībele pirmkārt runā par dienas spēku, kas fizikālo dienu dara par to, kas tā ir…