Harizmātisma drudzis luterismā
Šo nedaudzo gadu laikā, kopš Latvijas luteriskajā baznīcā ir ienākusi harizmātiskā kustība, mēs varam jau redzēt pirmos satraucošos ārējos izpaudumus.
Kā tas varēja notikt, ka no daudzu luterāņu dievnamu kancelēm skan sveša, sektantiska mācība, dievkalpojumos notiek dažādas ārprātīgas lietas, kuras agrāk varēja redzēt un dzirdēt vienīgi ekstrēmistiskās sektās: sekls un pliekans sentimentālisms, tukša jūsmošana, teatrāli dziedināšanas un dēmonu izdzīšanas seansi?
No dažiem mūsu luterāņu dievnamiem reizēm atskan tādas pat skaņas kā no lopu kūts.
Neharizmātiskie baznīcēni šajos harizmātu pārņemtajos dievnamos vairs nejūtas gaidīti, no dievnamiem, kuros audžu audzēs viņu tēvi dzirdējuši luterisko mācību, palaikam atskan kaukšana, gārgšana, vaimanāšana un nesaprotami kliedzieni. Kaut kur citur, svētdienas skolas bērnu vasaras nometnes laikā, ko savā aizgādībā organizēja mūsu baznīcas “harizmātiskais spārns” (kā viņi paši sevi dēvē), eksaltētu lūgšanu laikā daudzi bērni zaudē samaņu un pēc šī gadījuma baidās nākt uz svētdienas skolu. Vēl citur, pie kādas saaukstējušās draudzes darbinieces luterāņu mācītājs – harizmāts atnāk, lai… izdzītu slimības dēmonu. Kāds cits harizmātisma pārņemts mūsu luteriskās (!) baznīcas mācītājs, kura “harizmātiskās” darbošanās rezultātā tika izpostītas vairākas lauku draudzes un kurš pēc astoņu gadu kalpošanas mācītāja amatā nemaz nekautrējas atzīt, ka viņš “labprāt gribētu tuvāk iepazīties ar luterisko mācību”, ar baznīcas vadības atļauju gandrīz nodibina Rīgā harizmātisko luterāņu draudzi. Vēl cits luterāņu mācītājs – harizmāts “Bībeles stundās” lasa savai draudzei lekcijas par tēmu, ko varētu nosaukt “Kristīgā austrumu uztura mācība”…
Te varētu minēt vēl daudzus jo daudzus citus negadījumus un jautāt: “Kā tas varēja notikt?” tomēr daudz svarīgāks ir jautājums: “Kā izpostīšanai stāties pretī un ļauno par labu vērst?”
Vispirms, no baznīcas vadības puses būtu jābūt godīgai, konsekventai attieksmei un rīcībai, kas vērsta, pirmkārt, uz luteriskās baznīcas mācības, sludināšanas un prakses nodrošināšanu. Tikai tad, kad tas ir nodrošināts, var ņemt vērā visus citus faktorus: statistiskos, emocionālos, privātos, ekumēniskos, baznīcpolitiskos, estētiskos u.c.
Baznīcas vadība nedrīkst bezatbildīgi paļauties sektantiski noskaņoto mācītāju lētajiem solījumiem, kuros tie sola klausīt arhibīskapam, Konsistorijai, prāvestam vai kādam citam. Ja jau tie neklausa skaidrajai Evaņģēlija mācībai, ko līdz paklausība vadībai bez paklausības Evaņģēlijam, un kas tā par vadību, kas šādus solījumus uzklausa un pieņem?
Mācītājiem būtu biežāk jāatceras ordinācijas solījums, kuru tie, savā amatā stādamies, ar savu parakstu ir apstiprinājuši. Šajā solījumā tie ir apņēmušies pastāvīgi apliecināt Svēto Rakstu skaidro mācību tā, kā to skaidro luteriskās ticības apliecības. Tā ir viņu galvenā atbildība Dieva un Baznīcas priekšā. Tiem, kas negrib un nevar būt piederīgi šai skaidrajai Evaņģēlija mācībai, tas būtu godīgi jāatzīst un būtu jāpārtrauc nelietīgi izmantot mūsu luteriskās baznīcas godīgais vārds un augstā autoritāte.
Mīļos draudžu locekļus – savas māsas un brāļus – es aicinu palikt uzticīgiem savam Kristību un iesvētību solījumam, kurā tie Dieva un kristīgās draudzes priekšā apliecinājuši, ka patiesā Evaņģēlija mācība tiek skaidri apliecināta un mācīta evaņģēliski luteriskajā baznīcā, pēc kuras mācības tie ir mācīti un vesti pie kristīgās ticības atziņas. Jūs esat solījušies šajā patiesajā Evaņģēlija mācībā palikt visu savu mūžu un no tās neatkāpties arī ciešanās, vajāšanas un pat nāves brīdī. Tā ir mūsu visu atbildība Dieva, visas pasaules un visu nākamo paaudžu priekšā. Jūsu reiz sacītais jā lai ir jā.
Mūsu Kunga Jēzus Kristus žēlastība lai ir ar jums visiem.
[Pārpublicēts no LMF]
sveiciens ANTIHARIZMATAM aleksandram bitem.paklausit Evangelijam laikam nozimetu paklausit Aleksandram Bitem.tikai Aleksandrs Bite “pareizi”saprot Evangeliju.Aleksandr,vai tie harizmati gadijuma ari bernus need?….
suņi rej (drīkst riet)
bet karavāna dodas tālāk :) :D 8)
uz kurieni iet si karavana?
jums jaludz debesis atsevisks pagalms prieks antiharizmatiem,jo savadak kopa ar harizmatiem debesis jums bus tira elle.
Bet šauri ir vārti un šaurs ir ceļš, kas aizved uz dzīvību, un maz ir to, kas to atrod.
jā gan, suņiem būs jāpaliek aiz vārtiem [Atkl. 22:15]
(lai ar kā tie kauktu un lai arī nez cik lielā barā tie būtu)
rej,talyc,rej….
kāpēc luterāņi tik ļoti grib būt bez emocijām, formālisti, pliki intelektuālisti, tas arī ir tāds gars jeb gariņš, kas nokauj no tā, kas dzīvs, kas garā un spēkā…?
vispār jau mēdz būt, ka dēmoniskā pasaule liek sevi riktīgi manīt, un ar to jārēķinās, ka kaut kas var neietilp pieklājības normās…
ja runa ir par skaļām izpausmēm, jā, es arī dažkārt tādos saietos jūtos neērti, tomēr prātā nāk, kā Dāvids no prieka dejoja Tam Kungam un viena no sievām dusmīga aizrādīja, kā tu tā vari darīt, visi taču redz u.t.t.
manuprāt, te ir divi grāvji un būtu jaatrod vidusceļš.
Meja, sak dar ko darīdams… rakstus piemeklēsim pēc tam! Arī kakumetēji visai labi pamato savu rīcību ar Rakstiem! Rakstos Dievs arī pavēl Abrahamam savu dēlu upurēt, to arī tu dari, jo tas ir Rakstos teikts un Dievs to ir pavēlējis?
cik man zinams,visi jusu portala minetie muziki,ka thitd day,delirious,michael w smith un ari jaci ir saistiti ar harizmatiem.nespelejiet dubultmorali.parbaudiet garus un atvainojieties tautai…!
Mulder, skarbi teikts, nevietā salīdzinājums.
es varu saprast cilvēku, kurš bijis “bezdibenī” un kuram tagad Kristus dēļ ir cita, “jauna” dzīve, ka viņš kliedz no prieka, vai māte, kuras dēls, vairs nav narkomāns, lec un plaudē no prieka Tam Kungam, tu laikam neesi redzējis vai piedzīvojis lielus Dieva darbus.
Meja, meja, arī mēs esam piedzīvojuši lielus Dieva darbus pie sevīm
bet, VAI MAN, ja es Kristus Evaņģēlija sludināšanu\
aizstātu ar “brīnišķīgākajām” liecībām
par to, ko Jēzus manā labā
darījis
:/
– – –
redzi, tāda liecība nevienam neko labu nedotu
kā vien skaudību un lielīb’s kāri
radītu
– – –
ņem un salīdzini divas liecības
[un pasaki, kura tev labāk patīk]
:
a) ja allaž paklausīsi un sekosi Jēzum visās lietās, tad tevi sagaida labas dienas un laimīga dzīvošan’
b) ja allaž paklausīsi un sekosi Jēzum visās lietās, tad tevi sagaida izsmiekls, zaimi, sods un nāv’
meja,sis ir sliktakais “kristigais” portals kadu esmu redzejis.seit suni tik un ta tevi nories.mana slikta kareiviga daba mudina ar viniem strideties.isteniba man te nevajadzetu neko sacit.sitie ir ta sakot “apbizotie” luterani,kuri sacelas pret citiem luteraniem,jo grib but “luteriskaki” par viniem.citas baznicas un konfesijas tie vienkarsi izsmej un nozaimo.sis portals ir viniem ta teikt savs kakts,kur pulceties un sareekt par citiem.internetaa ir daudz normalaki laudis ar kuriem runat.
Mīļie draugi, ja atļausiet iejaukties, vēlos paskaidrot, ka vienkārši ierēkt par citiem, un argunentēti norādīt uz kļūdām pamatojoties nepārprotamās Svēto Rakstu liecībās, ir divas pilnīgi pretējas lietas.
Manas personīgās domas ir, ka šajā portālā ir ļoti daudz saturīgu un jēgpilnu rakstu un liecību par to, kas, saskaņā ar Svētajiem Rakstiem, ir pareizi, un kas ir nepareizi jeb bīstami pestīšanai.
Šeit neviens nevienu nesūta uz elli, bet konstatē faktus un sniedz liecības. Nav jaunu maldu – tas ir skaidrs. Svētie Raksti ir atspēkojuši visus maldus, bet cilvēks atkal un atkal tajos iekrīt, mīlēdams melus vairāk nekā patiesību.
Mēs e-ntuzisasti, no paša sākuma esam lūguši norādīt uz konkrētām kļūdām e-BAZNICAs teoloģijā un atspēkot tās ar Svētajiem Rakstiem, nevis teikt: “Te viss ir garām. Te nav krietno un diplomātisko farizeju. Man nepatīk gviclo, talyc, Roberto un līdz ar to viss ko viņi dara.”
Padomājiet par to, mīļie draugi. e-BAZNICA neapvaino nevienu personiski, bet apliecina patiesību un noraida maldus pamatojoties Svētajos Rakstos. Mums Svētie Raksti ir autoritāte un mērauka. Ja jums ir tas tā nav tad mums diemžēl nav par ko runāt. Šeit pierunāšanai un pārliecināšanai nav vietas, ja tiek izslēgti Svētie Raksti.
Ar cieņu,
gviclo
Velns Baznīcai uzbrūk gan no iekšienes, gan no ārienes. Lai Dievs tev Aleksandr stāv klāt!
lai nu būtu, es neesmu pret argumentiem, bet Talyc piebilde man rāda, ka mēs vienkārši runājam garām… nedomāju, ka šis pretnostatījums ir vietā, jo ne par to ir runā, bet par cieņu pret dažādām pielūgsmes izpausmēm, patiesu prieka iarādīšanu, skaļu liecināšanu (mums tak būs būt lieciniekiem), un būšanu no sirds… nevis vēsiem sālsstabiem…
tad kā tur paliek, Meja?:
“a)” vai “b)”
???
jā, tikko domāju par tevis piedāvātajiem punktiem, mana atbilde ir šāda: Dieva vārds nav plakans, proti, kādienai ir saule un mēness, kā Pāvils saka – mēs esam kā nokauti tomēr dzīvi, kā noskumuši, tomēr priecīgi, tā arī nedrīkst nošķirt šīs lietas – Jēzus māceklim ir bagātīga, svētīga jeb auglīga dzīve, kurā ir un būs pārbaudījumi, ciešanas, citiem vārdiem krusts. arī jau mīlestībā ir ciešanas, kas rūgtas kā nāve, tomēr tā nes arī lielāko laimi un piepildījumu…..
Kā tas varēja notikt, ka no daudzu luterāņu dievnamu kancelēm skan sveša, sektantiska mācība, dievkalpojumos notiek dažādas ārprātīgas lietas, kuras agrāk varēja redzēt un dzirdēt vienīgi ekstrēmistiskās sektās: sekls un pliekans sentimentālisms, tukša jūsmošana, teatrāli dziedināšanas un dēmonu izdzīšanas seansi?
***
eu, ir iespeeja sho kaut kur redzeet?
nē, nē, meja! – neizlokies!!!
šis man ir ‘vai nu vai’ jautājums!!
– – –
izvēlies!
[nedrīkst abus; nedrīkst atteikties; nedrīkst pa daļai no katra]
– – –
tad kuru?
tad tu esi plakans savā domāšanā, un to “sāli” neesi uztvēris :)) (no kā nedrīkst atteikties? no taviem nosacījumiem, tu man tos nevari diktēt, es tev skaidri un gaiši uzzīmēju, kā stāv rakstīts, vai tu TO apstrīdi?)
nu skaidrs, meja
esi svetita, dzīvo laimīga
vesela, bagāta, un atceries, ka
Dievs tev vēl ir mūžīgo dzīvību parādā »
nu nerūgsti, zini, bez tevis arī citiem ir atziņa un izpratne…
ir daudzas lietas, par kurām es meklēju atbildi, bet šī, kas sagaida Kristus mācekli jeb sekotāju, lielos vilcienos man ir skaidra