Kas tad vainas LELB?
« Pie kuras baznīcas piederēt? | Lasīt iepriekšējo »
Cerams, ka šī diskusija agri vai vēlu nekļūst par farsu, kā to minēja diskutants iepriekšējā daļā. Pagaidām puses vienojās, ka jāpieder pie draudzes/baznīcas, kas skaidri sludina evaņģēliju un pareizi pārvalda sakramentus, kas ietver sevī norobežošanos no maldiem. Un nu viņi cenšas apspriest iekš LELB paciestos maldus.
+ 14.11.2003. 12:25 |
Janci! “Tāpēc, lai nesajuktu prātā ir jāpaliek vienā pusē.. manuprāt!” Cilvēciski loģisks spriedums. Piekrītu. Vai vienmēr var tik strikti novilkt melns – balts? Es esmu pret sieviešu ordināciju, tādēļ manā draudzē sievietes nekalpo citādi, kā draudzes padomē, dāmu (māsu) komitejā un Svētdienas skolā. Tāpat Svēto Vakarēdienu nepasniedz katram, bet tikai kristītiem un iesvētītiem luteriskās draudzes locekļiem. Ceru, ka Dievs pasargās arī turpmāk, ka nav pret saviem principiem jāiet. Tā kā, ja kāds iet uz Tevis minētajiem kompromisiem, tad tā ir viņa paša un Dieva lieta. Man tāda kompromisu būšana nepatīk, bet ko darīt? Domāju, ka arī KLB ir kaut kādi kompromisi, nezinu, vai esi gatavs dalīties tajos, bet Tev neizdosies mani pārliecināt, ka viss tur ir kristāldzidrs un tīrs (cilvēks ir grēcīgs gan LELB, gan arī KLB). Kristū |
Jancis 14.11.2003. 13:48 |
a es jau nesaku, ka LELB ir melns, KLB – balts. Tomēr tas nav viens, bet divi, un pie tam mēs neesam vienīgie reliģiskā piedāvājuma “klāstā”. (Kļūst populāri lietot tirgzinību valodu par baznīcu, piem., baznīcas brends!)
+, tomēr šķiet tev ar nav skaidrības, kur sākas draudze, kur baznīca. Pirms tam tu sevi attiecināji uz LELB kopību, tagad vairs tikai uz draudzes sadraudzību. Ka tik draudzē labi, par baznīcu nevaru atbildēt. :) Es tik pieminēju divus no vairākiem argumentiem, kāpēc manai sirdsapziņai būtu ļoti grūti atrasties LELB. Vai tu gribi apgalvot, ka neesi piederīgs PLF kopībai, ka tu sevi individuāli nošķir no tās. Par to jau es runāju – ka tik tava personība ar laiku nesadalās, ja tu uzskati, ka PLF pieder tavs vecais Ādams, bet jaundzimušais svētais cilvēks Kristus baznīcai, kas redzama ir tavā draudzē. Man pat šai ziņā vairāk imponē Cālītis, kurš neizliekas. Ko domā, saka, un tur arī atrodas. A par KLB, lūdzu, neduļķo ūdeņus. Ja tev ir, kas sakāms, tad saki. Skaidrs, ka mēs esam grēcinieki,.. bet reizē tomēr arī svētie Kristū! :) |
+ 14.11.2003. 14:13 |
Nu gan man liekas, Tu nošāvi “greizi” par to Cālīti. Viņš ir vienlaikus LELB un anglikānis. Tik nenoteiktu būtni nosaukt par tādu, kurš neizliekas:)) Mans viedoklis ir tāds, ka viņš vispār nav teologs (Dieva Vārda sekotājs), bet gan filozofs (kas ir arī viņa pirmā izglītība, ja mani neviļ atmiņa):)
Man liekas, ka atšķirība starp Tevi un mani ir tāda, ka es apzinos par to, ka pasaulē ir reāli sarežģīta situācija, tādēļ mana piederība pie LELB ir faktiska (esmu LELB draudzē), jo LELB satversme saka, ka tā ir balstīta Rakstos un Liber Concordia. Katrā gadījumā, kad redzu nesaskaņu, es saku, vai ieklausās vai nē, tā jau ir otras puses lieta. Mans uzdevums nav pārliecināt cilvēku, tas ir Dieva darbs, mans uzdevums ir liecināt cilvēkam, lai tad Dievs dara ar Viņu kā Pats uzskata par vajadzīgu. (Ech. 3: 17 – 21 un 33: 2 – 9) Turpretim Tu iztēlo KLB par turpat vai ideālu. Pēc Rakstiem visi mēs esam grēcīgi, tādēļ arī KLB ir kāda lieta, kas ir vairāk vai mazāk kontraversāla, jo pasaule ir grēcīga. Man nav ne vēlmes, nedz laika, nedz kāda iemesla meklēt “utis” KLB un es priecājos par to, kas ir labs pie LELB un arī pie KLB, bet ja Tu apgalvo, ka KLB ir tīra kā dimanta oliņa, tad Tu sevi maldini. (tā ir teorija – nav ideālu, kas nav ideāli, mani kā ārpusē esošu ļoti maz interesē.) Un vēl, redzi par LELB es varu runāt (un ar Tevi to apskatīt, jo Tu sevi par luterāni sauc), jo es esmu iekšienē, bet Tu negribi par KLB runāt, vai tas jau nenorāda uz problēmu?:) Par PLF. |
Jancis 14.11.2003. 15:26 |
Kāpēc tad greizi par Cālīti. To ka viņš ir LELB un anglikānis to zini tu, to zinu es, to zin varbūt “visa pasaule”. Be galvenais, tas nav ne pret LELB, nedz pret anglikāņu baznīcas stāju. Starp citu, esmu dzirdējis, ka Porvo dokumentu beidzot LELB virzīšot uz parakstīšanu, vai tā ir taisnība? Ja + J.Vanags arī ir anglikāņu kanons, kas, ja pareizi saprotu, ir anglik. garīdzniecības pakāpe (vismaz esmu dzirdējis, ka tikko konsekrētais Robinsons arī pirms tam bij’kanons), tad kāda problēma ar Cālīti.
Saproti pareizi, kopš neesmu LELB man tā nav problēma. Tas ir pilnīgi normāli, ja kāda organizācija pieņem vai izmaina savas iekšlietas vai ārlietas. Man nav problēmu tikties un runāties ar LELB cilvēkiem, sasveicināties solīdi ar arhibīskapu, konsistorijas darbiniekiem utt. Vienīgi nepatīk, ja izliekas par to, kas nav. Piemēram mēģina nostumt KLB no skatuves, apgalvojot, ka LELB jau ir konfesionāli luteriska baznīca (tai pašā nozīmē kā mēs to saprotam). KLB ir problēma: valsts likumi neļauj mums tikt reģistrētiem. :) |
+ 15.11.2003. 14:49 |
Vai Tu esi mēģinājis uzdot postmoderno, bet reizēm ļoti labo jautājumu: “What would Jesus do?” Laiku pa laikam ir noderīgi.
Tā kā, ja vēlies padiskutēt par vienu lielu problēmu, kas ir KLB (jeb varbūt es to pārprotu, tad nu Tu varēsi mani vest pie prāta), tad pasvītrojums nozīmē, ka man ir e-pasts. Darīsim to privāti, nevis visu acu priekšā. Bet par KLB reģistrāciju, piekrītu. Tikai atceries, kad tiks reģistrēta KLB, tiks reģistrētas arī daudzas citas kustības, bet tas var tikai kaitēt n vest cilvēkus apmulsumā. Protams, kā kristietis es piekrītu, ka Dievs lemj galējā instancē, bet gribas tomēr darīt tās lietas pēc iespējas labāk. Par Porvo. Vēl. Kristū |
Ķencis 17.11.2003. 23:44 |
Paldies Tev ,plusiņ, ka esi labvēlīgs pret KLB. Lai Dievs Tev dod labas dienas, kaimiņa tīrumu nevēlu, tas arī nav nekā vērts, bet tā zilā mašīnīte – lai tiek!
Bet tagad lūgsim kopīgi: Kungs, cik es noprotu no tās sarakstes, tad ja tas plusiņš aizietu uz KLB un viņi to ņemtu pretī, tad tur rastos viens krietns mīnusiņš. No tā nu Dievs žēlīgi pasargi, un lai labāk katrs paliek tur, kur viņš ir, jo kas tā beigu beigās pa blandīšanos. Vai kārtīgam luterānim nepietiek ar to, ka viņš reizi gadā aizstaigā uz Aglonu? – bet vairāk gan, Kungs, neļauj viņiem blandīties apkārt. Tad man te bija dažas personiskas tā teikt vajadzības, bet tās es Tev pateikšu atsevišķi, nav ko pasaules priekšā visu klāstīt. Kā tautas dzejnieks saka – “melnie pa tumsu tik zvejo un klusi tie bārdā sev smīn”. Un to jau Tu, Kungs, pats labi zini, ka tās lietas, par kurām tie grib slepeni spriest, patiešām nevar gaismā celt. Tad nu ļauj viņiem to spriešanas lietu nodarīt klusībā, tā lai ne čiku ne grabu, kā pie mums Piebalgā saka. Lai nu visiem viss labi izdodas un miers un saticība valda un ja nevalda, tad, lai neviens to neuzin. Kušššššš!!! |
Jancis 19.11.2003. 17:12 |
Tu domā tā: tu sev jautā: What would Jesus do?, tad pats izdomā sev vairāk vai mazāk tīkamu atbildi, un tad saskaņā ar šo atbildi, kuru tu pats uzskati nu jau par gandrīz vai Dieva vārdu, rīkojies.
Tad jau dievbijīgāk ir teikt: What would Pope do? vai: What would bishop do? Es negribēju diskutēt par problēmu, kas ir KLB. Es neuzskatu to par problēmu, drīzāk tad jau par problēmu, kas ir LELB. :) :) :) Mans diskusijas iesākums vairāk bija: Pie kuras baznīcas piederēt? ja tu atceries. Var arī pārfrāzēt: pie kuras baznīcas nepiederēt? arī atbilde uz otru jautājumu var palīdzēt nonākt pie pirmā. Pamēģināsim! Turpināsim tātad: pie kuras baznīcas nepiederēt? un kāpēc? Nekādas tjomkas, jaunā laika devīze: visu darīt un apspriest atklāti! |
+ 20.11.2003. 09:00 |
Janci! Pajautā Ķencim, es viņam izklāstīju, kāpēc negribētu būt KLB (jūs taču abi esat KLB). Bet kā jau rakstīju iepriekš, tas, ka Tu nevēlies diskutēt par KLB, jau pierāda – problēma ir.:( Kristū |
Ķencis 20.11.2003. 10:34 |
Plusiņ draugs, Tu man neko neesi klāstījis ne par KLB ne citām lietām. Es jau savā lūgšanā arī pateicos Dievam, ka mums tāda problēma kā plusiņš nav. Protams, mums ir cita problēma – vecais Ādams, ko katrs nesam uz sava kakla, bet tā jau ir cita tematika. Tu jau, krustiņ, zini, ka es daudz lūdzu un zini arī, ka Dievs uzklausa manas lūgšanas. Kaimiņa tīrumu vēl nedabūju, bet latvieši turkus vinnēja gan! Tā lūgdams, esmu arī ticis pie krietnas bagātības, kā Tu jau zini, tā kā varēju bez bēdām pamest LELB ar visiem tās labumiem. Esmu iekrājis arī drusku zeltu, ko nokasīju no kādas baznīcas krusta un ieguldījis brīvos līdzekļus Dienvidāfrikas dimantu raktuvēs. Nedaudz piepelnos vēl tirgodamies ar informāciju, ko es zinu par kādas reliģiskas organizācijas pederastiem un citiem līdzīgiem ļautiņiem un viņu mahinācijām. Zini ko, krustiņ, jums pie saviem mācītājiem vajadzētu pielietot Origēna metodi, tad jūs varētu būt droši, ka viņi šo šepti nepiekops. Visu labu vēlot, Tavs draugs un novadnieks, Ķencis. |
Jancis 20.11.2003. 11:45 |
+, tu ir īpatnis. Es jau teicu runāsim, par ko citu. Ja tevi interesē manas vājās vietas, tad vari sist starp kājām, pa nierēm, pa deniņiem, pa degunu u.c.. Ja es neesmu ārēji kropls un tu nezini, kā mani piebeigt, kāpēc man tev būtu jāstāsta savi noslēpumi. Varbūt gribēsi lai novelku bikses un parādos kails!
Tad es tev arī varu jautāt, pastāsti man savus sapņus un es pateikšu kādi grēki ir tava problēma. Ar to es gribēju pateikt: lūdzu nestāsti man nedz savus sapņus, nedz arī savas ģimenes vai baznīcas “virtuvi”. Es gribu domāt par tevi to labāko! Pavisam cita lieta ir ārējās nejēdzības. Pilsētas dome tevi nesodīs, ja tavas mājas istabas mēnesi nebūs tīrītas, bet var uzlikt sodu, ja tu pie mājas nepļausi zālienu, ja mājas priekšā būs pilns ar drazām. Un tu man nedrīksti pārmest, ja es kā kaimiņš tev teikšu: tava māja izskatās kā miskaste, lūdzu, sakop savu apkārtni, lai arī apkārtējiem būtu patīkami dzīvot. |
Roberto 20.11.2003. 12:33 |
Esiet sveicināti, visi kas Kristū! Tie, kurus Kristus, un nevis tie, kuri Kristu…
Atpazīstu, atpazīstu dažus no jums [pēc IP adresēm] un nedaudz izmainītiem vārdiem [nickiem]. Nekur tālu noslēpušies neesat. :) Vai tagi šeit iet cauri? Nu ko, man arī būs savs sakāmais! Šoreiz sākšu par auto – es gan izvēlētos “Jaguar”, tik vēl nevaru saprast kādu krāsu izvēlēties [pēc “labā” parauga]? Ko iesakāt? Jautājums: “pie kuras draudzes piederēt/nepiederēt?” ir visumā labs un prātu rosinošs. No visām Latvijā pieejamām es noteikti izvēlētos [un jau esmu to izdarījis] evanģēliski luterisko. Ja jautā “LELB vai KLB?”, tad pirms atbild uz šo – varbūt pārdomāsim, kāpēc izveidojās KLB? Vai aiz tā slēpjas mācības jautājumi: sinkrētisms vs. luteriskā identitāte? Vai varbūt cēloņi meklējami dziļāk [grēcīgajā cilvēka] vecā Ādama dabā, kas dienu no dienas caur miesu mēģina nomākt jauno radījumu Kristū? Vai aiz LELB un KLB konfrontācijas neslēpjas [baznīc-]politika: amati, krēsli, nauda? Nepiedošana un mazu bērnu uzpūtība, kā arī spītība? Rodas jautājums: vai KLB būtu, ja nebūtu Ziemassvētku vecīša ar lielo [$] dāvanu maisu? Tā ir viela pārdomām, un cerams atbilde arī neliks gaidīt… Kristū |
+ 20.11.2003. 13:47 |
Ķenci! Tu man solīji rakstīt, tā kā es to ko sacīju, sacīju ar domu, kad rakstīsi pateikšu, bet Tu tā principiāli:) Par to novadnieka būšanu. Ja būt piebaldzēnam ir gods, kuru visulaipni piedāvāji arī man, pateicos, bet patiesība ir tā, ka esmu Daugavas laivinieks, pēc savas izcelsmes:) Protams, tas man netraucē būt piebaldzēna draugam:) Par Origona metodi, nezinu, kuru Tu domāji, bet manuprāt nekas, kas nav biblisks, tam nevajadzētu būt luteriskam. Es atšķirība no Tevis vēlu visu labu ikvienam kristietim LELB vai KLB. Janci! Jā, ja tāda jums ir kristietība, tad man to nevajag.:( Tā maz līdzinās kristietībai, kur kristietis kristietim rāda Kristu. Luters Vormsā atteicās pieņemt jebko, kas ir pret Rakstiem un loģiku. Tu vairāk izmanto luterāņa vārdu, nekā sludini kā Luters un luterāņi dara. Es ar Tevi diskutēju minot argumentus, bet Tu diemžēl nespēj neko sakarīgāku par žulti izvemšanu:( Ceru, ka Tu neesi tipisks KLB pārstāvis.:( Tad man būtu žēl. Kristū |
Ieskaties