Kopā ar muitniekiem un grēciniekiem
“Un notika, Tam [Mateja] namā pie galda sēžot, redzi, daudz muitnieku un grēcinieku nāca un sēdēja līdz ar ]ēzu un Viņa mācekļiem pie galda. Kad farizeji to redzēja, tie sacīja Viņa mācekļiem: “Kāpēc jūsu Mācītājs ēd kopā ar muitniekiem un grēciniekiem?”” [Mt.9:10-11]
Jā, kāpēc Jēzus sēdēja pie galda kopā ar muitniekiem un grēciniekiem? Kāpēc Viņš parādījās sabiedrībā ar cilvēkiem, kurus visi nosodīja kā nelietīgus mantas pārvaldītājus un uzskatīja par amorāliem? Kāpēc Jēzus tā rīkojās?
Krietni un kārtīgi cilvēki tā nedara un ar tādiem nebiedrojas, ja nu vienīgi galējas nepieciešamības gadījumā.
Kāpēc Jēzus bija pieņēmis Mateja ielūgumu un gājis uz viņa namu? Vai tas nozīmē, ka Viņam ļoti patika uzturēties pasaulīgā sabiedrībā?
Nē, iemesls bija cits. Matejs rīkoja svinības, lai atvadītos no saviem kolēģiem, muitniekiem. Viņš gatavojās šo amatu pamest, lai sekotu Jēzum. Jēzus un Viņa mācekļi uz Mateja ielūgumu atsaucās. “Ne veseliem vajag ārsta, bet slimiem,” – tā Jēzus paskaidro Sava apmeklējuma iemeslu.
Ieklausīsimies Viņa vārdos! Rakstu mācītājiem, kas Viņam šo jautājumu uzdeva, Jēzus atbildēja apmēram tā: ja jūs domājat, ka esat “veseli” un garīgs ārsts jums nav vajadzīgs, tad Es jums, paēdušajiem, apmierinātajiem un pašpaļāvīgajiem, nekādi nevaru palīdzēt.
Jēzus paskaidroja, ka muitnieki un grēcinieki ir vissmagākajā stāvoklī. – Vai jūs to nesaprotat? Viņiem taču ir nepieciešams ārsts, un, kad viņi aicina, Es nāku.
Bet Rakstu mācītāju vienīgā vēlme bija spodrināt savas spalvas. Kad tie skatījās uz muitniekiem un grēciniekiem, viņi neredzēja neko citu kā ļaunus cilvēkus, no kuriem visi vairījās, un neapjauta, cik grūti šiem cilvēkiem klājas. Viņi pamanīja tikai atbaidošos grēkos, taču neredzēja nabaga nelaimīgos cilvēkus. – Bet Jēzus šos grēciniekus redzēja un devās pie viņiem.
Ko saskata mūsu acis? Ko redzam mēs, kristieši, kad raugāmies sev apkārt? Vai redzam tikai grēku un bezdievību? Vai mēs ieraugām arī to, kādā postā un nelaimē dzīvo šie grēka nomocītie cilvēki?
Ieskaties