Krievijā sektantu pazemes mitekli atstāj vēl trīs cilvēki
Kāda sieviete, rokās turot mazuli, un meitene trešdien Nikoļskas ciema apkārtnē Penzas apgabalā Krievijā atstāja pastardienas gaidītāju kopš oktobra beigām apdzīvoto alu. Pazemē apokalipsi turpina gaidīt 11 sektanti.
Pametusi alu, trijotne devās uz tuvīno namu, kur apmetušies un lūgšanām nodevušies citi sektanti, kas pazemi bija atstājuši jau agrāk.
Pie pastardienas gaidītāju apdzīvotā nama trijotne piebrauca kopā ar sektas līderi Pjotru Kuzņecovu. Uz kāda reportiera jautājumu – “kā jūtas mazulis?” – Kuzņecovs atteica: “Meitenīte jūtas labi.”
Patlaban pazemē vēl mīt deviņas sievietes un divi vīrieši. Viņiem nav vienota viedokļa par to, kā rīkoties tālāk, spriež vietējo varasiestāžu pārstāvis Valērijs Trazanovs.
“Mēs esam optimisti attiecībā uz to, ka viņi šodien turpinās ar mums runāt, bet, kas attiecas uz viņu iespējamo iznākšanu virszemē, es neko nevaru pateikt, jo pazemē palikušo cilvēku starpā nav vienprātības,” paskaidroja Trazanovs.
Lietus un kūstošā sniega izraisīto zemes nogruvumu dēļ alu sistēma, kuru kopš 27.oktobra apdzīvoja 35 sektanti, tagad ir daļēji izpostīta. Piektdien pazemi atstāja septiņi, bet otrdien – 14 pasaules gala gaidītāji.
Šajās pazemes alās pirmsrevolūcijas laikos ir atradies klosteris. Alu sistēmā ir aka, virtuve, telpas naktsmieram un lūgšanām, pastāstīja vietējie iedzīvotāji.
Sākotnēji sektanti solīja pazemē dzīvot līdz maijam, bet vēlāk alas atstāt apņēmās jau 27.aprīlī – pareizticīgo Lieldienās.
Pasaules gala gaidītāji iepriekš draudēja uzspridzināties, ja drošības spēki mēģinās ieņemt viņu pazemes mitekli ar varu. Viens no sektas dalībniekiem pa ventilācijas šahtu raidīja divus šāvienus un solīja aizdedzināt alu, ja milicija mēģinās aizrakties līdz viņu pazemes patvērumam.
Apokalipses iestāšanās laiku grupa noskaidrojusi pēc zvaigžņu stāvokļa, norādīja kāda vietējā amatpersona.
Zemnīcā apmetušies cilvēki no dažādiem Krievijas reģioniem, kā arī no Baltkrievijas un Ukrainas.
“Viņi [sektanti] saka – viss šajā pasaulē ir ļauns. Globalizācija ir ļauna. Viņi gaida Antikrista ierašanos,” sacīja pareizticīgo priesteris tēvs Aleksejs, kurš kopā ar otru garīdznieku vada lūgšanas netālu no sektas alas.
Vēl pirmdien vietējo varasiestāžu pārstāvis Aleksandrs Jelatoncevs, kas ar sektantiem veica pārrunas par pazemē dzīvojošo bērnu atbrīvošanu, sacīja, ka pastardienas gaidītāji pieprasījuši, lai viņiem tiktu sagādāta govs, kas pazemes iemītniekus apgādātu ar svaigu, tehnoloģiski nepārstrādātu pienu.
“Patlaban mums vissvarīgākais ir bērni. Viņi ir sadedzinājuši pases un teic, ka visas plastmasas [maksājumu] kartes un svītrkodi uz preču iepakojumiem ir sātana darbs,” sacīja Jelatoncevs.
Sākotnēji alu sistēmā mita arī četri bērni. Divi pazemi atstāja pirmdien un divi – otrdien.
Ar varasiestāžu gādību pirmdien sarunu procesā iesaistījās no Maskavas atbraucis priesteris – apokaliptisko tekstu speciālists. Pastardienas gaidītājus viņš centās pārliecināt atstāt pazemi.
Sarunās ar saviem pazemē mītošajiem sekotājiem piedalījās arī sektas līderis Pjotrs Kuzņecovs. Novembrī viņš nepievienojās ticības biedriem un palika virszemē, kur likuma sargi viņu arestēja un ievietoja psihiatriskajā klīnikā.
Pastardienas gaidītāju sekta, kas apmetusies alā Krievijas Penzas apgabala Ņikoļskas ciema apkārtnē, pretēji solītajam, pareizticīgo Lieldienās pazemi nav atstājusi un tagad sola to darīt pareizticīgo Vasarsvētkos – 14.jūnijā.
Par to, ka pazemes atstāšanas datums mainīts, ar dēla Sergeja starpniecību medijus informējis alā joprojām dzīvojošās sektantu grupas garīgais vadītājs Vitālijs Negodins.
Īsi pirms brīža, kad pastardienas gaidītājiem alu vajadzēja atstāt, pie caurules, kas tiek izmantota komunikācijai ar pazemi, bija piegājuši daži cilvēki. Bija dzirdams, ka pazemē noris sarunas, bet tiklīdz no ārpasaules kāds mēģināja atsākt sarunas ar pazemi, sektanti tūdaļ sāka dziedāt.
Izolācijā dzīvojošie joprojām ietur klusēšanas solījumu un pazemes mitekli nepamet.
Tagad līdzās alai varasiestādes ļauj uzturēties arī žurnālistiem, kas agrāk viņiem bija liegts. Gaidot sižeta pavērsienus, netālu uz kalna nogāzes pulcējušies vietējie iedzīvotāji.
27.oktobrī uz dzīvi alu sistēmā apmetās dzīvot 35 sektanti, cerot pazemē pārdzīvot apokalipses iestāšanos. Sākotnēji pasaules gala gaidītāji bija paredzējuši pazemes miteklī uzturēties līdz maijam, bet tad solīja iznākt virszemē jau 27.aprīlī pareizticīgo Lieldienās.
Martā 24 sektanti, tostarp četri bērni, atstāja alu, kas tobrīd kūstošo sniegu un lietus dēļ jau sāka brukt . Pēc iznākšanas virs zemes daži pastardienas gaidītāji devās uz savām dzimtajām vietām, bet citi joprojām mitinās Nikoļskas ciemā. Pret sektas līderi Pjotru Kuzņecovu ierosināta krimināllieta.
Šajās pazemes alās pirmsrevolūcijas laikos ir atradies klosteris. Alu sistēmā ir aka, virtuve, telpas naktsmieram un lūgšanām, pastāstīja vietējie iedzīvotāji.
Zemnīcā apmetušies cilvēki no dažādiem Krievijas reģioniem, kā arī no Baltkrievijas un Ukrainas.
“Viņi [sektanti] saka – viss šajā pasaulē ir ļauns. Globalizācija ir ļauna. Viņi gaida Antikrista ierašanos,” sacīja pareizticīgo priesteris tēvs Aleksejs, kurš kopā ar otru garīdznieku vada lūgšanas netālu no sektas alas.