Latvijas Evaņģēliski luteriskās Baznīcas 25. Sinode
Nupat pasaule ir saņēmusi Viņa nemaldīgās eminences Romas pāvesta vārdu skaidrojumu par prezervatīvu lietošanu, proti, ka tos var lietot gan vīrieši, gan sievietes, lai samazinātu risku inficēties ar seksuāli transmisīvajām slimībām un HIV. Visgudrais nepieļauj kondomu lietot kā kontracepcijas ierīci, jo nav pieļaujami būt seksuāli aktīvam, bet neplānot grūtniecību.
Tomēr ielūkojoties LELB Sinodes dienas kārtībā, par šo būtisko jautājumu e-firziķis neatrada nevienu pašu vārdu! Tātad būtu jāsecina, ka Romas katoļu baznīca nebūt neietekmē LELB, kā dažiem tas šķiet.
Bet tomēr – pirmkārt, ko tad lems Sinode, un, otrkārt, kā LELB ticīgajiem rīkoties šajā būtiskajā jautājumā par kondomu?
Ja LELB Sinode par šo jautājumu neko negrasās lemt, tad LELB ticīgais varēs rīkoties pēc saviem ieskatiem, vai arī sekot Romas pāvesta mācībai.
Iespējams, LELB vadībai ir savi slēptie mērķi, proti, ja ticīgie izlems sekot Romas pāvesta mācībai jautājumā par kondomu lietošanu, tad LELB ticīgo dzīve automātiski būs Romas ietekmēta. Tādējādi vadība LELB paturēs it kā zem luteriskas baznīcas nosaukuma, tomēr faktiski ticīgo cilvēku dzīve būs Romas virzīta. Turklāt, formāli LELB nekad nebūs lēmis par Romiskām lietām, līdz ar to, tas viņus padarīs vēl nevainīgākus.
Pat, ja evaņģēliski luteriskās baznīcās arhibīskaps izlems slepenībā un nevienam nesakot lietot kondomu kā to nosaka Romas pāvests, vai arī savu, no LELB ticīgo vaigu sviedros pelnītās naudas, apmaksāto atvaļinājumu pavadīt inkvizitoru rekolekcijās, tas nekādā ziņā neietekmēs LELB luterismu, jo Sinode nekad nebūs lēmusi par šiem jautājumiem.
Tā redziet būs viņa privātā izvēle un darīšana, ko viņš darīja laikā, kad it kā nebija arhibīskaps, proti atvaļinājumā. Tās viņaprāt nebūt nav ar amatu nesavienojamas lietas, kā piemēram, uzdzīve un izlaidība, bet gan garīgs, dievbijīgs, svētīgs lūgšanās un meditācijā pavadīts laiks.
e-firziķa prāt, tā arhibīskapam ir kā lēkšana ar izpletni vai dārza kopšana – proti hobijs. LELB arhibīskapa hobijs ir Romas katoļu mācība un prakse.
Šis nabaga cilvēks, cienīgi lēnīgais +Jānis, garlaikots atsēž savas garās un vienmuļās darba stundas kancelejā vai Sinodē, sakostiem zobiem gatavojas kārtējam ārzemju braucienam, negribīgi uzstājas TV, radio vai cerīgajos festivālos, bet pārējā laikā… Jā, pārējā laikā viņš nododas pilnīgi un galīgi savam hobijam, kas ir pārņēmis visu viņa prātu un dzīvi.
Viņš kā izslāpis dzer un reibst no pāvesta mācībām un praksēm, kurās nekas slikts neesot. Arī inkvizitoru rekolekcijās nevienā dienā, nedēļā vai stundā viņš nesaskatīja neko nepieņemamu. Arī pāvesta mācībās, cik var spriest, viņš laikam nesaskata neko nepieņemamu luterānim.
Ja mēs daudz maz nopietni ielūkojamies šajā situācijā, tad godīgi sakot, LELB arhibīskaps jau gadiem ilgi ir “luterāņu arhibīskaps atvaļinājumā,” kurš ir atslēdzis savas smadzenes un pilnībā ir nodevies savam hobijam.
Lūdzu tikai, mīļais lasītāj un godātais arhibīskap, neuztveriet manus vārdus personīgi. Es runāju par konkrēto jautājumu, tādēļ citos apstākļos nesacītu šādus vārdus. Ja godātais arhibīskaps, piemēram, būtu ķīmijas skolotājs, tad man būtu pilnīgi viena alga kā un kur viņš pavada savu atvaļinājumu.
Bet kā tad ir – vai pašam arhibīskapam neliekas, ka viņš jau kādus gadus 10 nav atbilstošs ieņemamajam amatam? Un vai kaut reizi Sinode ir aicinājusi viņu par to vismaz aizdomāties? Vai aicinājusi pārskatīt savus ieskatus?
Ko tad lems Sinode, to mēs drīz uzzināsim. Lielas cerības gan viņi liek, ka beidzot pateiks Jānim – pietiek hobijot. Bet tad izrādīsies, ka sinodāļi spējuši vienīgi plēsties par pārējiem jautājumiem, par kuriem Sinode atkal un atkal lemj, proti LELB ap[iz]saimniekošanu.
To tad atstāsim uz uz sinodāļu sirdsapziņas, jo, ko Sinode nolemj, tā arī LELB dzīvo. Paši nolemj virzību, paši ieceļ airētājus, paši čunčina.
Šī ir maksas e-publikācija. Visiem, kuri izlasīja to, lūdzam veikt pārskaitījumu līdz 3. decembrim uz zemāk redzamo kontu. Paldies!
Konfesionāli Luteriskā Biedrība Reģ.nr. 40008118904 Krišjāņa Barona iela 125-15, LV-1012 Konts “Swedbank” AS: LV94 HABA 0551 0185 4579 2 Maksājuma uzdevumā lūdzu norādiet: Ziedojums e-firziķim |
Jā, izcila personība būs tas Krustiņjānis,
ja katrs firziķis, bīskaps pāris ļautiņiem metas viņu pamācīt, kas viņam darāms.
;-)
kā mēs redzam šis te “tētis” ir viens no 239 liekuļiem, kuri izlasīja šo maksas e-publikāciju, bet nevīžoja pat atvēlēt drupačas. vai jums, liekuļi!
Moš maksāsi par to, ka kāds te vispār ielūkojas un izlasa.
Tu, tētī ala biskap, ala mea culpa, ala reālist, ala ***, ala survivor, ala versija, ala stāsti man, ala JG, respektīvi Jāni Gaisņ, korumpētā dvēsele, ja neproti lasīt tas izlasi vēlreiz:
Roberto Galvān, diemžēl, raksts nav ziedojuma vērts.
To apliecina visi augšminētie kungi.:-)
ak, mī un zē!
Jāni Gaisiņ, Tev jauna emanācija, prātiņ nāc mājās, tas kungs baltajā uzvalciņam tika pasūtīt dirst…ko tu vēl te dari?..
Tur sevi pasūtīja (pašu iemīļoto terminoloģiju lietojot) antikristīgās ienaidības sektiņa ar maldos ievedošu abreviatūru K-L-B, ar kuras pāris padevīgajiem e-pielīdējiem man ir tas negods še sarunāties.
P.S.Kā jums patika Sinodes balsojums – trīs ceturdaļas – par! Pārliecinoši.:-)
šāds Sinodes balsojums bija sagaidāms
man joprojām ausīs skan vētrainie aplausi šodien templī, kas nebija Dievam veltīti :(
un garā redzu ainu pilāta pils priekšā un divi vīrus muļķu pulka balsojumam atvēlētus
dod mums barabu – sauc vēderticīgu velnu pulks,
bet to otru sit krustā! lai netraucē mūsu gājienam uz saulaino tāli!!!
PĀRLIECINOŠI!
ddauka,
tad kā noprotu kirdik nenotika nedz plēsējputnam, nedz viņa ievestajai struktūrai??
ac,
jean
ak vai cik zjeel; ak vai cjik zjeel
shoreiz neizdevaas, nu nekas…
…nu atkal jaasauc jauna sinodite, jaapaarliecina vairaakuminjsh…
jaaciinaas, jaabalso atkal (jaacer atkal)
jaapiepuush vaigi… veel druscinj, veel mazlietinj, veel makjeniit
un labajiem izdosies heterodoksiju pagriezt ortodoksijaa
[ignore my sarcasm]
tik pat gudri ir gaidiit, ka romas paavests pasludinaas kapitulaciju
Draugi,
Nez kāpēc +Jānim pietika drosmes šim gājienam? Kurš tad ir visvājākais mežā?