Latvijas iedzīvotāju dubultā morāle
Dažādās vietās un laikos ir pastāvējušas atšķirīgas morāles normas. Arī patlaban viedokļi par to, kas ir, un kas nav morāli pieņemams, dažādās sabiedrībās atšķiras. Lai noskaidrotu, kādas darbības Latvijas iedzīvotāji uzskata par morāli pieņemamām, bet kādas – nē, pētījumu centrs SKDS veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, uzdodot jautājumu:
“Es Jums nosaukšu dažas darbības, ko mēdz darīt cilvēki. Lūdzu, pasakiet man par katru no tām, vai, Jūsuprāt, tas ir morāli pieņemami, morāli nepieņemami vai arī, Jūsuprāt, tas nav morāles jautājums.”
Aptaujas dati atklāj, ka Latvijas iedzīvotāji, kuri sevi uzskata par kristiešiem, minētās parādības par morāli nepieņemamām uzskata ievērojami biežāk kā neticīgie. Vislielākās atšķirība šo grupu attieksmē vērojamas, vērtējot homoseksuālismu (to par morāli nepieņemamu uzskata 70% kristiešu un 46% neticīgo), pārmērīgu alkohola lietošanu (kristieši 70%, neticīgie 45%), laulības pārkāpšanu (kristieši 67%, neticīgie 42%) un azartspēļu spēlēšanu (kristieši 70%, neticīgie 50%).
Salīdzinoši mazāks atšķirības ir vērojamas, analizējot attieksmi pret daļēju nodokļu nemaksāšanu (kristieši 31%, neticīgie 26%) un pieteikšanos un sociālajiem pabalstiem, kas faktiski nepienākas (kristieši 54%, neticīgie 51%).
Vienīgā darbība, kuru kristieši par morāli nepieņemamu uzskata tikpat bieži kā neticīgie, ir naudas došana ceļu policistam, lai izvairītos no oficiālā soda (35%).
Vien jāpiezīmē – ja šis patiesi būtu kristiešu (Kristus sekotāju) morāles vērtējums, to vajadzētu uzskatīt par graujošu. Paskatieties vien, kādi procenti ir attieksmē pret abortiem, melošanu un pirmslaulības dzimumattiecībām! Paldies Dievam, ka šie rādītāji attiecas nevis uz patiesiem Kristus sekotājiem, bet, kā teikts, uz “cilvēkiem, kuri tic Dievam (kādam?) un UZSKATA SEVI par kristiešiem”. Bet tādu Latvijā jau ir gandrīz 90%. Cik ir patiesībā, to arī mēs zinām…
pēc manā rīcībā esošās informācijas, kad LELB sākās nedienas ar mācītāju algām – 13 garīdznieki pārtrauca darba attiecības ar LELB un pieteicās bezdarbniekos, lai saņemtu pabalstus, taču neskatoties uz to, viņi joprojām turpināja veikt iepriekšējās funkcijas kalpot draudzēs…
kur te morāle?
robert
kam morāle, kam juridiskas dabas problēmas ;)
tik vien tāds sīkums – algu maksāja par darbu virsvaldes labā pilnvarnieka amatā. kad mani atbrīvoja no štata vietas, es tāpat kā līdz tam turpināju savu brīvprātīgā kalpošanu draudzēs
man domāt bezdarbnieka status neaizliedz slaucīt istabu, samīlēt sievu, pasludināt Dieva vārdu, jebšu jūs par darbu e-baznīcā ar maksājat nodokļus???
ddauka, viņi joprojām turpināja veikt iepriekšējās funkcijas, kalpot draudzēs un saņemot par to finansiālās pateicības…
to arī rāda grafiks, ka pieteikties uz sociālajiem pabalstiem, kuri tiem faktiski nepienākas 50% gan ticīgiem, gan neticīgiem ir morāli pieņemami,
vispirms, mans pabalsts ir aizmaksāts 300%apmērā, tāpēc moralizēt nav pamata.
tālāk, cik mani atmiņa neviļ, stāv rakstīts, ķeizaram dot tik, cik pienākas, nevis ņemt no altāra un uzmest viņam, malacim 10% pa virsu, tipa, vai tad man žēl…
un treškārt, teologus jūsmotājus sauc par heterodoksiem, bet kā gan sauc jūsmīgus likumu skaidrotājus? lāb, lāb, es jau tinos he he