Ieskaties

9 komentāri par “Maldu mācības par Svēto Garu

  1. Izlasīju, nav pārāk, kur piesieties (nebūsim sīkumaini :) ).

    Tomēr daži jautājumi paliek: vai luterāņi uzskata, ka mūsdienās vairs nav praviešu un pravietiska vārda un vai Bībelē ir rakstīts arī kaut kas par to, kuru darbavietu izvēlēties, ko darīt ar datoru, kas pēkšņi uzkāries, bet strādāt vajaga nekavējoties, kā atrisināt to vai citu problēmu? Piedodiet, ka banalizēju, tomēr, ja cilvēkam ir dzīvas attiecības ar Dievu, tas pie Viņa meklē palīdzību un gudrību ne tikai garīgos, bet arī ikdienas jautājumos. Jeb, vai esat tik garīgi, ka Dievu tādos “sīkumos” netraucējat?

  2. jābūt uzticīgiem mazās lietās, tad mums uzticēs arī lielās lietas :)

  3. Piekrītu Ervīnam un domāju tā, ka Svētais Gars darbojas ne tikai caur Kristus Vārdu un sakramentiem (kas ir pamats), kā apgalvots Lut.formulējumā, bet arī konkrēti var uzrunāt, kuru darbavietu izvēlēties un ar kuru cilvēku būtu jāuzsāk saruna, ja Tev ir laiks atvēlēts liecināšanai, t.i, brīvais laiks.

  4. wrc, un taa mees nonaakam klasikaa… Sv. Gars ir tur kur man shkjiet vinjsh ir un ej un pieraadi, ka tas nav Sv. Gars! :) Taa saakas Hariku un visu juusmotaaju celjsh uz atkrishanu un koncentreeshanos pashiem uz sevi, savaam izjuutaam, savaam domaam, saviem uzskatiem un Kristus tiek atstaats!

    Ja Gars nenaak ar caur Vaardu, tad droshi taadu garu var pa 3aa staava logu lidinaat laukaa!

  5. e-minencei ataust atmiņā Dr.Lutera domu grauds, ka meklējot Garu ārpus Vārda un Sakramentiem: labākajā gadījumā tiks atrastas savas sajūtas, sliktākajā – velns.

    tāpēc e-bērniņi, dariet ko darīdami, bet apdomājiet galu.

    ar cieņu,
    Jūsu e-minence

  6. kristiec, nu skaidra Tava nostāja! Tātad kristiskos brīžos tiek meklēta atbilstoša Rakstu vieta kā mājiens, vai nu šķirot “uz laimi”, vai nejauši. Vai arī nekāda vadība un skaidrība vispār netiek īpaši meklēta. Var jau dzīvot visādi, un es arī ļoti bieži pēd.laikā nelūdzu pēc tik īpašas vadības, bet neredzu iemeslu savu nostāju mainīt, un protams ne uzspiest arī citādi dzīvojošiem.

  7. wrc:

    Dažreiz šķiet, ka tāds jēdziens kā Dieva vadība, ārpus Rakstos stingri noteiktā luterāņu jaunajiem teologiem nemaz nepastāv – tās visas taču ir tikai cilvēku iedomas, varbūt pat velns. Vai ne tāpēc šīs mācības piekritēja nereti sāk strādāt kādā darbavietā, bet pēc brīža izrādās, ka nebija īstā; izvēlas dzīvesbiedru, bet pēc laika konstatē – kļūda; un to visu vēl mēģina nosaukt par dzīvām attiecībām ar dzīvu Dievu.

    Man gan šķiet, ka šādi cilvēki vispār tā īsti nesaprot, kas ir dzīvas attiecības ar Dievu, jo visa viņu komunikācija noris tikai caur rakstītu instrukciju, bet ne ar pašu instrukcijas devēju. Kā var kādu saukt par Tēvu, bet sarunāties ar Viņu tikai ar vēstules palīdzību, kas rakstīta kā vispārēja instrukcija dzīvei un neapšaubāmi ir visa pamats, tomēr ne vienmēr palīdz specifiskās šodienas problēmās. Bet man ir svarīgs Tēva padoms šodien un tagad, man ir svarīgas attiecības šodien un tagad, nevis komunikācija caur vēstulēm.

    Un vēl – kā tad šādā kontekstā saprast Bībeles vārdus par to, ka Dieva avis pazīs sava Gana balsi un mācīsies to atšķirt no velna balss? Par kādu Dieva balsi šeit ir runa? Bībelē taču ir Dieva Vārds, ne velna, kāpēc tad šīs balsis jāmācās atšķirt? un joprojām neatbildēts jautājums – kā tad ir ar praviešiem?

Atbildēt