Ieskaties

12 komentāri par “Par Svētā Vakarēdiena saņēmšanu citas konfesijas baznīcā

  1. God. A.Bites kungs:
    1. vai norādot šo īpašo attieksmi uz Sv. Vakarēdiena unikālo konfesionālo lietošanu šīm trijām konfesijām mums jāsaprot, ka katrai konfesijai ir sava “unikālā pareizība”? :) Cik jauki un bez gala nemulsinoši! ;)
    2. kas liecina, ka šī “pareizība” Svētā Vakarēdiena izpratnē ir šķirta no augstprātības kopumā? Un sīkākās kategorijās – varbūt, apliecinot savu NEaugstprātību būtu īstais laiks atzīt vienas Ortodoksās baznīcas “pareizākumu” Svēto Sakramentu praksē. Tomēr joprojām ir slēpts akcents, ka Luterisms ir īstā ortodoksija Vai tad nu nesanāk liekulīgi, ko?
    P.S. Gribu uzsvērt, ka manās replikās nav nekāda sarkasma, un kaut kas līdzīgs, kas Jūs varētu aizvainot manos jautājumos, neieskanās.

  2. Ko lai dara tie, kas strádá un dzívo árzemés ? Músu pilsétá ir tikai anglikánju un metodistu dievnami. Es patreiz nevaru atbraukt uz Latviju.

  3. Jā, Aldi, tādas ir tās gudreļu atbildes – aizej uz “pareizās mācības” baznīcu. Stulbums, bļin!!! Un vēl paņem kristīgās mācības enciklopēdiju vai nopērc testeri Vatikānā… lai nopietna analizēšana.

  4. God. Gviclo, ja jau iesaistījāties Bites kunga pusē, tad izskaidrojiet to luteriskās ortodoksijas “pareizo” unikalitāti iepretī piemēram Austrumu kristīgās baznīcas ortodoksijai (koptu, Gruzijas, Armēnijas, Grieķu vai Krievijas Pareizticīgās baznīcas sakramentu izpratnes kontekstam)?
    Ja jau tik skaļa bļaušana par to, ka citi nepareizi, tad jau vajadzētu zināt, kas ir Luteriskās ortodoksijas unikālais pareizums, kas nav citiem, vai ne?

  5. Mīļie draugi, kas mēģināt noskaidrot Luteriskās ortodoksijas unikālā pareizuma atšķirību no katras citas konfesijas savas pašu “unikālās pareizības”, tad jums jāierauga otra šīs “medaļas” puse – mācība. Ja nav vienprātības mācībā, tad arī kopīgs dievkalpojums un sakramenta saņemšana nāks cilvēkiem nevis par labu, bet gan par ļaunu (kā to apraksta autors).

    Gan luterāņi, gan pareizticīgie, gan Romas katoļi nepieļauj baznīcas noteikumos savu draudžu locekļiem Sakramenta saņemšanu citas konfesijas baznīcā…

    Jā, tā tas ir, taču pie mums nevis augstprātības pēc [Tikai paviršam garāmgājējam varētu šķist, ka ir augstprātībā sacīts: “Luterisms ir īstā ortodoksija”, jo mēs nemācam, ka visi luterāņi ir ortodoksi (vai īpaši tie, kuri saucās ortodoksie), bet gan to, ka katrā konfesijā, kur vien sv.Raksti tiek lietoti un sv.Sakramenti pārvaldīti, tur ar’ ir iespējams sastapt patiesus Kristum ticīgos. Un tā tas tur ir pateicoties Dieva darbam (Viņa suverēnai gribai un Viņa dotajām ticības dāvananām); bieži vien tieši par spīti dažādo konfesionāļu konfesjas mācībām].

    Tā nu pie luterāņu klātā Dievgalda nebūtu laižams ne tāds, kuram ir cita konfesija (citāda ticības apliecība), nedz tāds, kurš domā, ka viņa ārējā piederība luterismam dod viņam tādas “unikālās pareizības” pilnvaras.

    Ja izteicos neskaidri, piedodiet! Ja nespējat piekrist manis izteiktajai domai – nespēšu palīdzēt.

  6. Neliegšos, ka spējas saprast visu, man varētu nebūt, bet loģikas trūkums pagaidām arī nav nomācis – kā tad ir: ja šie trīs kristietības ticības apliecību nesēji ir “pareizi ar savu unikālu pareizību” (izteikti nemulsinoši), tad kādēļ nav svinams Svētais Vakarēdiens savstarpēji?
    Varbūt godīgi būt teikt, ka “tikai mēs esam pareizi”, nevis manevrēt kā pīle uz ledus?

  7. Tiešām, mareks_sarnovskis, tavs novērojums ir vērā ņemams. Tiešām, ja šiem atņemtu liekuļošanas spējas, tad tiem godīgi nāktos teikt: “Nē, tikai mēs esam pareizi”. Tā nu nekāda kopīga svinēšana neizdotos.
    Kas tad tas galu galā ir ja ne sektantisms?

    Bet ieklausies lūdzu vēlreiz, ko es par šo tēmu jau iepriekš teicu:
    … Ja runa iet par Baznīcu, tad tā ir viena, vispārēja, apustuliska. Tātad tā ir Kristum patiesi ticīgo kopums, kas atrodami dažnedažādākajās konfesijās un turās pie Jēzus Evaņģēlija (skaidrās Kristīgās mācības) pāri pār cilvēku tradīcijām.

    Pasaulē ir daudz dažādas konfesijas, bet tev ir vajadzīga viena konkrēta draudze, kur skaidri Evaņģēlijs top pasludināts un sv.Sakramenti pārvaldīti, jo tik tiešām tikaiKristīgai draudzei dota vienreizēja iespēja atzīt patiesību un tai piederēt.

  8. Marek, nāk prātā spārnotais teiciens, ka ir tikai viena lieta, kas ir spēcīgāka par patiesību – tā ir pārliecība…
    Piedāvāju Tev līdzību par tēmu, ko Tu pietiekami labi pazīsti…
    Atnāk pie Tevis, kad Tu spēlē savu ģitāru, viens džeks un sāk apgalvot, ka
    -viņš labi spēlē ģitāru un prasās lai Tu viņu pieņem savā ansamblī,
    -Viņš Tev stāsta, ka ģitāru vispareizāk ir spēlēt ar cimdiem rokās,
    -No sarunas ar viņu tu noskaidro, ka ar cimdiem tas ir domājis ādas dūraiņus.
    Marek, vai Tu aicināsi šo spēlmani savā grupā? Vai jums varētu būt radoša sadraudzība?

  9. Vienīgi Svētie Raksti ir kristieša atziņas pamats un mācības mēraukla. Kas to neņem vērā, tas agri vai vēlu aizstāj Dieva vārdu ar vairākuma uzskatiem, proti, tradīciju.

    Kas to grib darīt, lai dara, bet bez mums.

    Ar cieņu,
    gviclo

  10. Kungi, negribu, lai šo manu norādi par “augstprātīgu un neadekvātu luterisma unikālās pareizības cildinājuma absurdu Una Sancta kontekstā” e-baznīcas lasītāji nosauktu par “bezjēdzīgu cepšanos”. Tādēļ labsirdīgi atvados.
    Cerībā, ka, Jūsu teoloģiskā rakstura entuziasmā, Sakraments joprojām paliks Dieva darbs (jeb esošs virs cilvēka izpratnes par pareizajiem, pareizākajiem un vispareizākajiem procesiem un procedūrām).

Atbildēt