Pasargāšana no elkdievības un pareiza mīlestība pret Dievu
Es esmu Dievs, tavs Kungs, tev nebūs citus dievus turēt manā priekšā.
Ar šo bausli Dievs mūs sargā no elkdievības un norāda, kā mūsu mīlestībai pret Viņu pareizi jāizpaužas. Tas ir: lai “mums būs Dievu pār visām lietām bīties, milēt un uz to cerēt.” (Mārtiņš Luters)
Tas nozīmē, ka mums uz Viņu jāraugās kā uz īsto un patieso Dievu, kurš ir visu radījis, uztur un ir mūžīgs un svēts. Dievs grib, lai mēs Viņam ticam un paļaujamies uz Viņu pilnīgi, arvien slavējot Viņu par Viņa mīlestību. Ja mēs neslavējam Dievu un nepateicamies Viņam, tad kļūstam vainīgi šā baušļa nepildīšanā, jo tas prasa novērsties no neīstajiem dieviem, negodāt tos, bet ticēt patiesajam Dievam, godāt un slavēt Viņu.
Iedzimtais grēks arvien kārdina cilvēku neinteresēties par Dievu, bet pievērst uzmanību pašam sev. Tādēļ cilvēki parasti vis nedomā par to svētību ko no Dieva saņem, bet par ļaunumu, kas valda pasaulē. Kad viņi to dara, tad tiem sāk likties, ka Dievs nav labs pret viņiem un nedod tiem visu, kas nepieciešams. Parasti cilvēki uzskata, ka viņi dzīvē ir pelnījuši nāk kaut ko labāku, jo viņi paši ir labi. Tas noved pie visļaunākā grēka – elkdievības, jo, ja mēs gaidām kaut ko labu no Dieva mūsu pašu nopelnu dēļ, tad mēs sevi padarām par svētības avotu, bet Dievs kļūst par līdzekli mūsu mērķu sasniegšanai.
Pareizi būtu sagaidīt labas lietas no Dieva kā dāvanas, jo Viņš ir tas, kas dod mums visu labu pats no sevis. Svētība nekad nenāk no lietām pašām no sevis. Bet Dievs rada un uztur visu, kas pastāv, lai ar to mums dotu savu svētību.
Rupja elkdievība ir, ja mēs par visu labo kur pateicamies kādam citam dievam, piemēram, Budam vai Allaham, vai kādai vist cilvēku izdomātai dievībai.
Otrs elkdievības veids ir, ja mēs domājam, sak, ja man būtu 15 miljoni eiro vai arī tāpēc, ka man tie ir, es esmu laimīgs. Svētība nekad nenāk no radītām lietām, varas, goda, slavas vai paša cilvēka, bet tikai un vienīgi no Dieva. To atzīt un par to Dievam pateikties mums māca 1. bauslis. Ja šo bausli izpilda pilnīgi, tad nav nekādu problēmu ar citiem baušļiem. Ja šo bausli netur, tad netiek turēts neviens.
Lai to labāk saprastu, ir jālasa Psalmu grāmata, jo patiesībā psalmi nav nekas cits ka pārdomas par 1. bausli.
Ieskaties