Reliģiskais strīds par ģimenes izpratni Latvijā
Šobrīd ir aktualizējušās diskusijas ar vēlmi saprast, kas tad īsti ir ģimene.
Viedokļu plūdus izraisīja pērnais Satversmes tiesas spriedums, kas deva tiesības kāda bērna bioloģiskās mātes dzīvesbiedrei tiesības uz atvaļinājumu pēc bērna piedzimšanas, tādējādi par ģimeni atzīstot viena dzimuma partneru kopdzīvi.
Gada nogalē reliģisko savienību vadītāji aicināja valsts vadītājus Latvijas Republikas Satversmē precizēt, ka ģimene ir savienība, kas balstīta laulībā starp vīrieti un sievieti, jo, viņuprāt, tieši tāda būtu vēlamā vide, kurā piedzimt un uzaugt bērniem.
Rūpes par šāda likumprojekta virzību uzņēmās Nacionālā apvienība, ar mērķi novērst patvaļīgus ģimenes jēdziena skaidrojumus.
Tomēr tālāk tas izvērtās par tādu kā pasaules uzskatu sadursmi, proti, virkne teologu un mācītāju aicināja deputātus neiekļaut Satversmē nekādas ģimenes definīcijas, jo tādējādi apzināti netiek ievērota realitāte, ka pastāv un pastāvēs dažādas ģimenes formas, citiem vārdiem sakot, indivīdi veidot dažādas indivīdu kopību kombinācijas.
Nezināmu iemeslu dēļ, arī vairākas jauniešu organizācijas iebilst Satversmes grozījumiem, kas sašaurināšot ģimenes izpratni.
Tas man atgādināja diskusiju par to, kas ir “mājsaimniecība”? Izrādījās, ka mājsaimniecība ir arī viens cilvēks, kas dzīvo viens pats.
Bet man, kā vienkāršam kristietim, nav skaidrs, kā Satversme mūs paglābs no neticības lāsta? Vai tagad grēciniekus jāglābj ar likuma palīdzību?
Ko nozīmē “kristīgās vērtības” Satversmes preambulā, ja vienīgās man zināmās kristīgās vērtības ir Dieva Vārds, Kristības un Altāra sakraments? Kādēļ šīs nedefinētās vērtības tika iekļautas Satversmē? Ne jau tāpēc, lai musulmaņi domātu, ka viss, kas notiek Eiropā, ir kristīgs.
Ko nozīmē “Dievs, svētī Latviju!”, ja neticīgam pat viņa Dieva lūgšana kļūst par grēku? [Ps.109:7]
Un, ko nozīmēs konstitucionāli nostiprinātais sievietes un vīrieša veidotas ģimenes jēdziens, ja realitātē ir tik daudz šķirtu laulību, vientuļo vecāku, nereģistrētu laulību, vientuļu cilvēku vai vecvecāku, kas audzina mazbērnus vai dzīvo kopā ar bērniem? Vai turpmāk viņi visi kļūs par mājsaimniecībām?
Grūti pat iedomāties, kas mūs sagaida tālāk. Vai pēc kāda laika nebūs jāstrīdas par to, vai ģimeni veido sieviete un vīrietis (kas ir dzimumu mainījusi sieviete)?
Galu galā, vai mācītāju reliģiskais strīds un cīņa par Satversmi nav liecība viņu zaudētai cīņai pret grēku sabiedrībā?
Ieskaties