Reorganizēs Reliģisko lietu pārvaldi
Ministru kabinets. 4.septembrī, akceptēja grozījumus Reliģisko organizāciju likumā, kas paredz reorganizēt Reliģisko lietu pārvaldi [RLP]. Likumprojektu izstrādājusi Tieslietu ministrija [TM]. Saskaņā ar to RLP funkcijas tiks sadalītas starp TM un Uzņēmumu reģistru [UR].
Grozījumos paredzēts, ka TM nodrošinās politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas jomā, savukārt UR nodrošinās reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju.
Izmaiņas ierosinātas pēc tam, kad, izvērtējot RLP kā patstāvīgas institucionālas iestādes funkcionālo slodzi un darbības efektivitāti, tika konstatēts reliģisko lietu jomā īstenoto pārvaldes funkciju šaurais raksturs.
Turklāt, definējot institūcijas lomu un funkcijas un aprēķinot administratīvos resursus, konstatēta pašreizējā institucionālā un administratīvā modeļa neefektivitāte.
Ņemot vērā, ka RLP kā iestāde neeksistēs, būtu nepieciešams grozīt Reliģisko organizāciju likumu, lai noteiktu jauno reliģijas lietu pārvaldības institucionālo modeli, sakārtotu reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra normatīvo regulējumu, kā arī sadalītu RLP funkcijas citu institūciju starpā. Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā vēl jāpieņem Saeimā. Saistībā ar paredzamo RLP reorganizāciju izmaiņas tiks veiktas arī likumā par UR.
Reliģisko organizāciju – baznīcu – pārstāvji ir iepazīstināti ar paredzamajām izmaiņām un kopumā atbalstījuši jauno institucionālo modeli un politikas izstrādes funkciju nodošanu TM, norādot, ka reģistrācijas funkcijas nododot UR, jāprecizē jauno reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtība. TM norāda, ka baznīcu priekšlikumi tika ņemti vērā, izstrādājot reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtību.
Patreizējā Reliģisko organizāciju likuma 5.1.panta trešā daļa reglamentē, ka „RLP nodrošina valsts politikas realizāciju un koordināciju reliģijas lietās, pārzina ar valsts un reliģisko organizāciju savstarpējām attiecībām saistītos jautājumus, seko valsts tiesiskā regulējuma efektivitātei reliģijas praktizēšanā un izsaka priekšlikumus par pasākumiem, kas veicami, lai novērstu Satversmē un starptautiskajos līgumos reliģijas jomā garantēto cilvēktiesību pārkāpumus un tos veicinošos apstākļus.”
u nas vse dokumenti v porjadke… taa ka – vieglas smiltis… es ceru, ka vismaz veestuli atsuutiis un paskaidros, kurs ar ko taalaak nodarbosies, lai nav dienaam jaskraidaa starp 2 futboleejoshaam iestaadeem…
Būs savādāk, ja ne labāk. Inspektoru laiki pagājuši.
LELBābeliešu virsvaldē par šo notikumu bija ļoti liels sašutums, jo, redziet mani e-draugi un kaimiņi, netika ņemts vērā plusiņjāņa norādījumi atstāt šādu “kontrolējošo iestādi”.
Pēc viņu domām, tagad sadarbība ar UR būs neiespējam un tas radīs lielu birokrātiju…
Savukārt e-minence [neiedziļinoties šajā lietā] uzskata, ka tagad nevienam nebūs monopoltiesības uz baznīcu “zimoliem”.
ar cieņu
Jūsu e-minence
Reliģisko organizāciju likums jau paliek, tāpēc diskriminācijas ziņā viss paliek. Laikam vienīgi ikgadējais pārreģistrēšanās marasms “jaunajām” draudzēm ne.
A aiz šitās pēkšņās racionalizēšanās vēlmes (it kā visus ilgos gadus nebūtu bijis skaidrs, cik tas ir stulbi un dārgi) gan jau kādam gudram oligarham ir sava fiška. Tālab šampanieti vaļā nekorķēsim, jo turpinājums noteikti sekos.
Te tā pie e-minences teiktā gribas piebilst, ka baznīcas brends ir ienesīga lieta, jo to var “pārdot”, t.i., piesaistīt ļaudis [tas tā, neiesaistoties lietas būtībā un detaļās].