Sociālie tīkli baznīcēniem
Saskaņā ar aktuālākajiem pētījumiem, ko veikusi organizācija “The Barna Group”, ASV draudžu un garīdznieku vidū arvien plašāk tiek izmantoti sociālie tīkli.
Noskaidrots, ka pēdējos gados ASV būtiski esot pieaudzis to garīdznieku un baznīcu skaits, kas regulāri izmanto sociālos tīklus Facebook vai Twitter.
23 procenti amerikāņu mācītāju lieto tviteri, salīdzinājumam – 2011.gadā tie bija tikai 13 procenti. Facebook izmanto jau 66 procenti sludināju. Divdesmit divi procenti no amerikāņu garīdzniekiem esot izveidojušu savu personīgo emuāru. Jaunākie gada gājuma Dieva vārda kalpi krietni aktīvāk izmanto sociālos tīklus.
Facebook un tviterī ir pārstāvēti ne vien mācītāji, bet arī draudzes. Tā facebook.com ir 70 procentu ASV baznīcas. Savukārt katra piektā (21 %) amerikāņu draudze izmanto saziņai twitter.com. Tomēr daudzas baznīcas un draudzes nav vēl apzinājušās sociālo tīklu potenciālu, piemēram, ka tviteri var izmantot arī komunikācijai, ne tikai dažādu pasākumu izziņošanai.
Kristīgie sociālo mediju eksperti uzskata, ka pastāv divi galējie uzskati: viena galējība – draudzes pārāk zemu novērtē misijas iespēju sociālajos tiklos, un otra – novērtē to pārāk augstu, bet esot jāatrod zelta vidusceļš.
Ieskaties