Vatikāns – svēto fabrika
Kardināls Žosē Saraiva-Martinss aicinājis bīskapus rūpīgāk attiekties pret jautājumiem, kas saistīti ar kādu personu iecelšanu svētlaimīgo kārtā (beatifikāciju) un tai sekojošo pasludināšanu par svētajiem (kanonizēšanu).
Norādot, ka Romas katoļu baznīcā pastāv skaidri noteikumi par to, kas var pretendēt uz šādu godu, viņš sūdzējies, ka kongregācija ir pārpildīta ar dažādiem, bieži vien samērā apšaubāmiem pieteikumiem.
Kardināls faktiski piekritis kritiķu sacītajam, ka kongregācija ir kļuvusi par “svēto fabriku”, atzīstot, ka tajā sakrājušies vietējo baznīctēvu iesūtīti dokumenti ar aptuveni 2200 pretendentiem uz beatifikāciju vai iecelšanu svēto kārtā.
Sarunā ar Reuters viņš par maldīgu priekšstatu nosaucis plaši izplatīto uzskatu, ka jaunais pāvests RacingersI pēc stāšanās amatā 2005. gadā pārtraucis sava priekšteča Voitilas izplatīto masveida beatifikācijas praksi.
Jāatgādina, ka Voitila 27 valdīšanas gadu laikā tika beatificēti 1338 cilvēki, bet kanonizēti 482. Tas ir vairāk nekā visu viņa priekšteču laikā, kopš 1588. gadā tika ieviesta pašreizējā procedūra iecelšanai svēto kārtā. “Beatifikācijas lietu skaits nav samazinājies, tas ir pat kļuvis lielāks,” sacījis Ž. Saraiva-Martinss, norādot, ka nepilnu trīs gadu laikā Racingers jau paguvis beatificēt vai kanonizēt 577 cilvēkus.
Nu jā… Svētie tiek “ražoti” kā pa konveijeru!
Varbūt latvieši arī var pieteikties! :D
Latviešiem bez pāvesta arī labi, kaut arī pirms 800 gadiem viņš mūsu kraju padarīja par Svētās Māras (Marijas) zemi.
Manas personīgās domas ir, ka kanonizēšanas prakse nav bibliska, kā arī no tās izrietoša svēto pielūgšana.
Starp citu šorīt, lasot ciešanu stāstu, tajā vietā, kur Jēzus uzdod Jānim rūpēties par Jēzus māti, es padomāju – interesanti gan, spriežot pēc RKB prakses un vīzijām, sanāk, ka Marija bijusi ne vien mūžīga jaunava, bet arī mūžīgi jauna. Tas tā – starp citu.
Manas personīgās domas ir, ka RKB Jaunavai un Debesu ķēniņienei nav nekāda sakara ar Jēzus Kristus dievbijīgo un augsti teicamo māti Mariju.
Ar cieņu,
gviclo
Reizēm [rkb kontekstā] kaut kā škrobīgi paliek, ka svēto tik maz – tikai tūkstoši. Taču bibliski svēto ir vairāk – daudz daudz vairāk..
Šis svēto iecelšanas kults cilvēkos rada jautājumu – kādēļ viņš tāds ir un es ne?! Ā – viņš darījis daudz labus darbus un brīnumus. Bet es ne. Tad varbūt man arī jāpacenšas?
:(